استاد حوزه علمیه اصفهان گفت:حضرت زهرا یک تنه به میدان دفاع از ولایت آمد و این نه به خاطر دفاع از شوهرش بود و نه دفاع از پسر عمه‌اش بلکه به خاطر دفاع از خلیفه پیامبر و امام زمانش بود و همه هستی‌اش را در این راه فدا کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید محمد صادق ابطحی استاد حوزه علمیه اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اینکه دفاع حضرت زهرا(س) از امیرالمؤمنین(ع) دفاع از ولایت بود، اظهار کرد: دفاع جانانه از ولایت مهم‌ترین درسی است که حضرت زهرا در طی هفتادوپنج روز و به روایتی نود‌وپنج روزی که بعد از حضرت رسول(ص) در این دنیا بود برای ما به یادگار گذاشتند.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا در شرایطی از ولایت دفاع کردند که هیچ‌کدام از اصحاب خاص نمی‌توانستند برای دفاع از ولایت به میدان بیایند، برای همین دفاع از ولایت منحصر به حضرت زهرا شد.

وی افزود: حضرت زهرا یک تنه به میدان دفاع از ولایت آمد و این نه به خاطر دفاع از شوهرش بود و نه دفاع از پسر عمه‌اش بلکه به خاطر دفاع از خلیفه پیامبر و امام زمانش بود و همه هستی‌اش را در این راه فدا کرد.

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: خطبه فدک که توسط حضرت زهرا خوانده شد در باب فدک نیست، منحصراً برای فدک نبوده است، اصلاً فدک برای حضرت زهرا ارزشی نداشت، چراکه زهرا با یک نگاهش سنگ‌های بیابان را به در و گوهر تبدیل می‌کرد، فریاد حضرت زهرا در خطبه فدک، دفاع از ولایت است.

وی افزود: خطبه فدک یعنی گوشزد کردن انحراف جامعه به مردمان آن زمان در مدینه، که حضرت زهرا در این خطبه پنج عامل را در ایجاد فتنه در جامعه مؤثر می‌دانند.

ابطحی عنوان کرد: جریان نفاق، دین‌زدایی در جامعه، شکستن ارزش‌ها، به دست گرفتن زمام امور جامعه توسط گمراهان و تسلط شیطان بر جوامع از جمله عواملی است که حضرت زهرا در ایجاد فتنه در حکومت اسلامی آن زمان برشمرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: همین پنج عامل در جامعه اسلامی ما نیز هم‌اکنون و در طول این چهل سال از سوی دشمنان مورداستفاده قرار گرفت تا این انقلاب را شکست دهند، غافل از آنکه مردمان ما، مردمان گذر از سختی‌ها و فتنه‌ها هستند و همه گردنه‌ها را با رهبری مقام معظم رهبری پشت سر گذاشته و خواهند گذاشت.

وی اذعان کرد: اولین کار جریان نفاق در مدینه این بود که ولایت را از مردم جدا کرد و این رمز پیروزی‌اش بود همان‌طور که امروز هم دشمن درصدد است که جایگاه رهبری را در جامعه متزلزل کند که به کوری چشم دشمنان و منافقین این کار صورت نخواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: ما هشت سال در مقابل جنگ سخت با همه توانمان ایستادگی کردیم و سختی‌هایش را به جان خریدیم اکنون هم در جنگ نرم به رهبری مقام معظم رهبری پیروز خواهیم شد و فریاد رسوایی دشمنان را به گوش عالم خواهیم رساند.

ابطحی در پایان  با اشاره به اینکه مردم ما همچون سال‌های گذشته پای نظام ایستاده‌اند گفت: با شرکت در راهپیمایی بیست و دو بهمن بار دیگر پیروزی انقلابمان را جشن خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

عوامل مهم ایجاد فتنه در جامعه اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.