به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و سند چشم انداز توسعه کشور تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان محیط زیست کشور، شرکت پتروشیمی خارگ و بخشداری ویژه خارگ منقعد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود رضایی بخشدار ویژه خارگ گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و در مرکز ثقل صادرات کشور با همراهی و همدلی همه جانبه شرکت پتروشیمی خارگ موفق شدیم تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان محیط زیست کشور، شرکت پتروشیمی خارگ و بخشداری ویژه خارگ منقعد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و سند چشم انداز توسعه کشور در افق ۱۴۰۴ توسط معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، مدیرعامل شرکت پتروشیمی و بخشدار ویژه خارگ به امضا رسید.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به مفاد این تفاهم نامه تصریح کرد: در این سند تفاهم شد که همکاری سه جانبه‌ای در تحقق توسعه پایدار در جزیره و جلوگیری از انتشار آلاینده‌های زیست محیطی صورت گیرد.

وی بیان کرد: همچنین ارتقای آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست در جزیره خارگ و همکاری در ایجاد بستر‌های مناسب برای اجرای طرح‌های پژوهشی و توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و فن آوری نو در رفع آلودگی‌های محیط زیستی در برنامه ریز‌های از پیش تعین شده و مدون به انجام رسد.

رضایی گفت: مشارکت در ارتقای کیفیت محیط زیست و احیا و بازسازی زیستگاه‌های جزیره خارگ در خصوص لاکپشت‌ها و همکاری ارتقای خدمات آزمایشگاهی و پایش‌های زیست محیط در جزیره خارگ در حد امکانات آزمایشگاه از اهداف اصلی است که در این تفاهم نامه تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست هم در این تفاهم نامه متعهد شد که تسریع و همکاری لازم در روند فعالیت‌های طرح‌های توسعه مجتمع پتروشیمی خارگ وفق قوانین و مقررات محیط زیست و همکاری با واحد HSE مجتمع پتروشیمی خارگ در راستای پیشگیری، شناسایی و رفع آلودگی‌های محیط زیست را بصورت مستمر داشته باشد، همچنین کارگروهی مسئول نظارت بر اجرای این تفاهم نامه توسط سه ارگان انتخاب شد.

منبع:مهر

انتهای پیام/ی

تفاهم نامه جلوگیری از انتشار آلاینده‌های زیست محیطی در خارگ امضا شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.