تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران که با برتری ۳ بر صفر مقابل چین موفق شد پس از ۱۵ سال به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا راه یابد دوشنبه هفته آتی در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره این رقابت‌ها به مصاف ژاپن می‌رود.

هرچند ژاپن پرافتخارترین تیم تاریخ جام ملت‌ها محسوب می‌شود، اما در این دوره از رقابت‌ها کمتر نشانی از روز‌های اوجش داشته و باوجود پیروزی در تمام دیدار‌های قبلی خود مقابل ترکمنستان، عمان، ازبکستان، عربستان و ویتنام با کسب نتایج میلیمتری به جمع چهار تیم پایانی رسیده است.

شاید یکی از دلایل هجومی بازی نکردن سامورایی‌ها به بازی این تیم مقابل بلژیک در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باز گردد. جاییکه ژاپن با هدایت آکیرا نیشینو با وجود ۲ گل پیش بودن از بلژیک آهنگ تهاجمی خود را حفظ کرد، اما با تداوم فوتبال شجاعانه اش این برتری را از دست داد و در دقیقه ۹۰ آن بازی و زمانیکه بازیکنانش برای ارسال کرنر جلو کشیده بودند در یک ضدحمله دروازه این تیم از سوی ناصر چادلی باز شد تا تیم شجاع ژاپن با جام جهانی وداع تلخی داشته باشد.

بازیکنان تیم ملی ژاپن را بهتر بشناسید/ سامورایی به سبک اروپا!

ژاپن در جام ملت‌ها فوتبالی را به نمایش گذاشته که از آن به عنوان "فوتبال اتوبوسی" یاد می‌شود. حتی این تیم در بازی با ویتنام هم نمایش مقتدرانه‌ای ارائه نکرد و با استفاده از پنالتی که از روی VAR به دست آورده بود حریف نه چندان قدرتمند خود را تنها با یک گل شکست داد.

هاجیمه موریاسو، سرمربی ۵۰ ساله سابق تیم‌های سانفرس هیروشیما و تیم ملی زیر ۲۳ سال ژاپن که در کارنامه اش سه قهرمانی جی لیگ، ۲ قهرمانی جام سوپرکاپ ژاپن و نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به چشم می‌آید پس از جام جهانی به عنوان سرمربی ژاپن انتخاب شد.

از بین بازیکنانی که در فهرست ژاپن برای جام جهانی حضور داشتند ایجی کاواشیما، کوسوکه ناکامورا، جن شوجی، کیسوکه هوندا، شینجی اوکازاکی، شینجی کاگاوا، تاکشی اوسامی، هوتارو یاماگوچی، ماکوتو هاسبه، ریوتا اوشیما، کوسوکه ناکامورا جایی در فهرست این تیم برای جام ملت‌های آسیا ندارند.

در ترکیب تیم فعلی ژاپن یوتو ناگاتومو، مدافع تیم گالاتاسرای ترکیه که سابقه حضور در اینترمیلان و چزه نا ایتالیا را در کارنامه دارد با ۱۱۴ بازی بیشترین بازی ملی را انجام داده است و یویا اوساکو، ستاره تیم وردربرمن آلمان هم با به ثمر رساندن ۱۲ گل بهترین گلزن ترکیب فعلی سامورایی‌ها است.

بازیکنان تیم ملی ژاپن را بهتر بشناسید/ سامورایی به سبک اروپا!

سوئیچی گوندا (پورتیموننسه پرتغال) یوتو ناگاتامو (گالاتاسرای ترکیه) مایا یوشیدا (ساوتهمپتون انگلیس) هیروکی ساکای (المپیک مارسی فرانسه) تاکهیرو تومیاسو (سنت ترویدن بلژیک) تسوکاسا شیوتانی (العین امارات) گنکی هاراگوچی (هانوفر آلمان) تاکشی اینوی (دپورتیوو آلاوس اسپانیا) گاکو شیباساکی (ختافه اسپانیا) واتارو اندو (سنت ترویدن بلژیک) تاکومی مینامینو (رد بول سالزبورگ اتریش) ریتسو دوان (خرونینخن هلند) یوشینوری موتو (نیوکاسل یونایتد انگلیس) و یویا اوساکو (وردربرمن آلمان) ۱۴ بازیکن لژیونر تیم ژاپن هستند و بازیکنانی، چون ماساکی هیگاشیگوچی، جنتا مورویا (گامبا اوزاکا) دنیل اشمیت (ویگالتا سندای) توموآکی ماکینو (اوراوارد دیاموندز) سی مورویا (اف سی توکیو) شو ساساکی (سانفرس هیروشیما) توشیهیرو آئویاما (سانفرس هیروشیما) جونیا ایتو (کاشیوا ریسول) و کویا کیتاگاوا (شیمیزو اس پالس) هم نفراتی هستند که در لیگ داخلی این کشور به میدان می‌روند.

سوئیچی گوندا به احتمال فراوان در دیدار با ایران هم درون دروازه ژاپن می‌ایستد و حضور مایا یوشیدا، کاپیتان ژاپنی‌ها هم در صورتی که این بازیکن در تمرینات پیش بازی آسیب نبیند قطعی است. از بین توموآکی ماکینو و تاکهیرو تومیاسو هم یک بازیکن در کنار یوشیدا به عنوان زوج قلب خط دفاعی قرار می‌گیرد.

یوتو ناگاتومو و هیروکی ساکای هم که به جز بازی با ازبکستان که تکلیف حضور ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی پیش از آن بازی قطعی شده بود در تمام بازی‌ها به عنوان مدافعان چپ و راست سامورایی‌ها بازی کردند در دیدار با ایران هم این وظیفه را انجام می‌دهند.

گاکو شیباساکی و واتارو اندو هم زوج مستحکم کمربند خط میانی ژاپنی‌ها هستند که با عملکرد خوبشان مانع گل خوردن این تیم در ۲ بازی مرحله حذفی مقابل عربستان و ویتنام شدند.

تاکومی مینامینو، ریتسو دوان و گنکی هاراگوچی هم بازیکنانی هستند که به عنوان وینگر و هافبک طراح در بیشتر بازی‌های ژاپن حضور داشته اند و به احتمال فراوان‌هاجیمه موریاسو مقابل ایران هم از همین نفرات در ترکیب اصلی اش استفاده خواهد کرد.

بازیکنان تیم ملی ژاپن را بهتر بشناسید/ سامورایی به سبک اروپا!

با این وجود باید دید سرمربی ژاپن از بین یویا اوساکو، یوشینوری موتو و کویا کیتاگاوا کدام بازیکن را به عنوان مهاجم مقابل ایران به میدان می‌فرستد.

تیم ملی ژاپن نخستین بازی اش در جام ملت‌های آسیا را با برتری ۳ بر ۲ مقابل ترکمنستان پشت سر گذاشت. یویا اوساکو (۲ گل) و ریتسو دوان در آن بازی برای سامورایی‌ها گل زدند. دومین بازی این تیم هم با برتری یک بر صفر مقابل عمان به اتمام رسید که گنکی هاراگوچی تک گل آن بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. شاگردان موریاسو آخرین بازی خود در مرحله گروهی را هم با برد ۲ بر یک مقابل ازبکستان به پایان رساندند که یوشینوری موتو و تسوکاسا شیوتانی موفق به گلزنی برای این تیم شدند.

ژاپن با برتری یک بر صفر مقابل عربستان در مرحله یک هشتم نهایی و گلزنی تاکهیرو تومیاسو به جمع هشت تیم برتر جام ملت‌ها رسید و پس از آن ویتنام را هم با تک گل ریتسو دوان در مرحله یک چهارم نهایی شکست داد.

یویا اوساکو و ریتسو دوان با ۲ گل بهترین گلزنان ژاپن در جام ملت‌ها هستند.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - چین صفر/ دیوار چین فرو ریخت، یوز‌ها به نیمه نهایی رسیدند+فیلم

کی روش سر قول خود با مردم ایران می‌ماند

طارمی دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن را از دست داد


انتهای پیام/

تحلیل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
واقعا بردن ژاپن و عربستان و استرالیا از قهرمانی تو آسیا هم مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
تیم ملی ایران سروره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
می بریم می بریم ژاپنم می بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
ممنونم بابت زحماتتون خبرنگاران جوان
آخرین اخبار