۵۱ نماینده دموکرات آمریکا در نامه‌ای از رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان درخواست کردند نگذارد دونالد ترامپ از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی استفاده کند.

نامه ۵۱ نماینده دموکرات برای جلوگیری از سوء استفاده ترامپ از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، ۵۱ قانونگذار دموکرات روز گذشته (جمعه) در نامه‌ای از «آدام اسمیت» رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کردند که اجازه ندهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آینده با اعلام حالت فوق‌العاده از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک استفاده کند.

این نمایندگان دموکرات به رهبری «جان شاکوسکی» نماینده ایلینوی در مجلس نمایندگان از آدام اسمیت درخواست کردند که با اعمال محدودیت بر روی «قانون مجوز دفاع ملی» مربوط به سال مالی ۲۰۲۰ اجازه ندهد ارتش آمریکا در گروی ساخت دیوار مرزی غیرقانونی، بی ارزش و غیراخلاقی ترامپ قرار بگیرد.

آن‌ها همچنین از آدام اسمیت خواستند اطمینان حاصل کند که دونالد ترامپ و پتریک ام. شنهن، قائم مقام وزارت دفاع آمریکا نمی‌توانند با اعلام یک حالت فوق العاده جعلی از ارتش آمریکا برای ساخت دیوار مرزی سوء استفاده کنند.

در بخش دیگری از این نامه هم آمده است: «همانطور که می‌دانید قانون اساسی آمریکا به مجلس این اجازه را می‌دهد که از بودجه فدرال استفاده کند. صرف بودجه ارتش برای ساخت دیواری که کنگره آن را به رسمیت نشناخته است، بر خلاف قانون است.»

این نامه به امضای ۵۱ نماینده دموکرات از جمله «بنی تامسون»، نماینده میسیسیپی در مجلس نمایندگان، «جیم مک گاورن» رئیس کمیته قوانین آمریکا و «مارک تاکانو» رئیس کمیته امور سربازان رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها در موارد مختلف اعلام کرده است در صورتیکه دموکرات‌ها با ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکنند، ممکن است حالت فوق العاده اعلام کند تا بتواند از بودجه ارتش برای ساخت دیوار استفاده کند. دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون تعطیل شده است. این تعطیلی امروز وارد سی و ششمین روز خود می‌شود. این در حالی است که رهبران کنگره و ترامپ در نهایت موافقت کردند دولت را برای سه هفته بازگشایی کرده و درخواست ترامپ درباره بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی را به گفتگوهای آتی موکول کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار