مدیرکل دفتر امورشهری و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: محل دفن بهداشتی پسماند شهر خلخال با همکاری اعضای کارگروه تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه،مدیرکل دفتر امورشهری و شورا‌های استانداری اردبیل در جلسه فوق العاده کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل اظهار کرد: محل دفن بهداشتی پسماند شهر خلخال در سال ۸۸ تصویب شده بود، ولی تا بحال اجرایی نشده بود که خوشبختانه با همکاری اعضای کارگروه و بازدید از محل تعیین تکلیف شد.

وی تصریح کرد: مساله پسماند و دفع بهداشتی آن امروزه به یک بحث جدی تبدیل شده است و شهرداری‌ها باید در این رابطه نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

مدیرکل دفتر امورشهری و شورا‌های استانداری اردبیل با بیان اینکه جهت تعیین تکلیف محل دفن زباله شهر خلخال اکیپ کارشناسی به منطقه اعزام شده بود افزود: با توجه به اهمیت موضوع استاندار محترم و دستگاه قضایی به حل موضوع تاکید داشتند و کارشناسان ذیربط از محل مورد نظر به مساحت ۱۰هکتار بازدید و در جلسه امروز بر تدوین برنامه زمان بندی و شروع عملیات اجرایی توسط شهرداری خلخال تاکید شد.

امامی یگانه با اشاره به اینکه باید حساسیت و ضوابط زیست محیطی را در دفن زباله رعایت کنیم گفت: شرایط دفن زباله سنتی با دفن پسماند بهداشتی متفاوت است و طبق مصوبه کارگروه تا زمان تعیین پیمانکار و شروع عملیات اجرایی این پروژه نباید زباله در محل مورد نظر دپو شود.

وی اظهار کرد:شهردار خلخال موظف است جدول زمانبندی اجرای این پروژه را با در نظر گرفتن اعتبار و نحوه کارکرد پیمانکار به کارگروه اعلام کند.

مدیرکل دفتر امورشهری و شهرداری‌های استانداری اردبیل افزود: با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون تومان شروع عملیات اجرایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

در این جلسه شهردار خلخال و نمایندگان اداره کل محیط زیست و جهاد کشاورزی نظر کارشناسی خود را مطرح کردند.
انتهای پیام/ح

تعیین تکلیف محل دفن زباله شهر خلخال

برچسب ها: پسماند ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.