مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تصویب تاسیس راه اندازی خانه سیاه چمانه در نوسود، به عنوان پنجمین خانه موسیقی کرمانشاه در شهرستان پاوه خبرداد.

راه اندازی خانه سیاه چمانه در نوسودبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به همراه چهره‌های ماندگار علی اکبر مرادی (موسس خانه تنبور دالاهو) و سید جلال محمدیان (خواننده پیشکسوت کرمانشاهی) با حضور در جلسه شورای اداری نوسود تاسیس خانه سیاه چمانه را در این شهرستان تصویب کردند.

حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: ساختمان در نظرگرفته شده جهت راه اندازی خانه سیاه چمانه توسط شورا و شهرداری نوسود اهدا گردیده است.

به گفته وی به دلیل استقبال خوب مردم پس از افتتاح خانه‌های تنبور، دف، مور و هوره در کرمانشاه خانه سیاه چمانه در شهرستان پاوه احداث می‌شود.

این رویکرد ارشاد اسلامی در راستای احیای سنت‌ها و فرهنگ‌های بومی محلی است که شاید مدت‌ها است به فراموشی سپرده شده که با ایجاد آن محلی برای فعالیت، اتحاد و همدلی همه هنرمندان در راستای زنده نگه داشتن این آیین کهن برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ز

 

احیای سنت‌ها و فرهنگ‌های بومی محلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.