معاون مرکز مدیریت حوادت و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: حوادث مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احمد قاسمی، معاون مرکز مدیریت حوادت و فوریت‌های پزشکی استان قزوین با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی حوادث مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در ۱۰ ماه امسال گفت: در این مدت، نیرو‌های اورژانس در ۲۱۹ ماموریت حوادث گازگرفتگی حضوریافتند که از این تعداد توانستند جان ۲۰۵ نفر را نجات دهند.

به گفته قاسمی، از ابتدای امسال تا کنون ۱۴ نفر بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان باختند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از ماموریت‌ها دیده می‌شود که با بی احتیاطی بسیار کوچک، این حوادث اتفاق افتاده است و با داشتن حداقل اطلاعات در این زمینه می‌توان جلوی این میزان تلفات را گرفت.

معاون مرکز مدیریت حوادت و فوریت‌های پزشکی استان گفت: به همین منظور اورژانس قزوین برای ارائه آموزش‌های همگانی وارد عمل شده است و در این طرح مردم در تمامی مساجد، محل ها، مدارس و مکان‌های عمومی، تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

به گفته قاسمی، هر ارگان، مرکز یا نهادی که نیازمند آموزش در این زمینه است، می‌تواند با برقراری ارتباط با مرکز فوریت‌های پزشکی، هماهنگی لازم برای آموزش کارکنان ذیربط خود را آغاز کند.

انتهای پیام/ک

حوادث مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ۶۷ درصد افزایش یافته است

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.