اجرای آزمایشی طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،وحید مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، در مراسم آغاز اجرای طرح گفت: این طرح بصورت پایلوت در شهرستان بستان آباد اجرا می‌شود و با اجرای آن بسیاری از اقدامات زاید که برای بیمار ودستگاه‌های اجرایی هزینه دارد حذف می‌شود.


وی ادامه داد: دراین طرح دارو فقط به شخص بیمار داده شده و از تجویز ومصرف بی مورد دارو جلوگیری خواهد شد.


مدیریت هزینه‌های درمان و امکان برنامه ریزی دقیق برای بخش درمان را از مزایای اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیکی است و این طرح به عنوان بخش مهمی از اجرای طرح تحول سلامت به زودی در سراسر استان اجرایی خواهد شد.


مدیرکل بیمه سلامت استان تعدادکل افراد زیر پوشش این بیمه را در استان حدود دو میلیون و۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت:: بیش از ۸۰هزار نفر از بیمه شدگان استان در بستان آباد زندگی میکنند و دلیل انتخاب این شهرستان بعنوان شهرستان پایلوت برای اجرای طرح نیز تعداد بالای بیمه شده در این شهرستان است.


وی همچنین از پرداخت بخشی از مطالبات بیمه سلامت به مراکز درمانی و پزشکان هم خبرداد وگفت:بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان از مطالبات بیمه به بخش‌های دولتی و خصوصی در استان پرداخت شده و در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی باقی مانده نیز تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.


موسوی فرماندار بستان آباد هم در این جلسه گفت:: ۱۱ پزشک و ۲۹ موسسه خصوصی برای اجرای موفق طرح نسخه پیچی الکترونیکی در شهرستان بستان آباد همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.