درد شکمی (یا درد معده) می‌تواند یکی از نشانه‌های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری‌های جدی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، دل درد را معمولا اکثر افراد تجربه کرده اند، برخی از این دردها ساده اند و نیاز به درمان خاصی ندارند اما در مقابل برخی دیگر از این دردها هشدار بروز یک بیماری را می دهند که باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در ادامه به معرفی انواع دل درد و علل بروز آن بپردازد.

انواع دل درد

معرفی انواع دل درد

برخی از درد‌های شکمی ساده اند و نیازی به درمان ندارند، ولی بعضی‌ها با علل جدی تری و  با توجه به جای درد معانی متفاوتی دارند.

علت درد‌های شکمی در نواحی مختلف شکم

درد‌های شکم در زبان عامیانه به درد نواحی دور ناف گفته می‌شود و به درد ناحیه فوقانی میانی شکم یا درد اپی گاستر درد سر دل گفته می‌شود.

درد شکمی (یا درد معده) می‌تواند یکی از نشانه‌های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری‌های جدی باشد.


این مطلب را از دست ندهید: موثرترین راهکار‌های خانگی برای درمان بيمارى هاى گوارشی


بیان یک تشخیص قطعی از علت درد شکم می‌تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند به این علامت منجر شوند.

در اغلب موارد درد شکمی خوش خیم  یا گذرا است لیکن گاهی نیاز به مداخله فوری متخصصان وجود دارد.

درد شکمی و گرفتگی همراه با خونریزی رکتوم (IBD)

این علائم درد معده اغلب نشان دهنده بیماری التهابی روده (IBD) است.

در شرایطی که تورم مزمن در دستگاه گوارش رخ می‌دهد، یعنی بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است.

طبق گفته بنیاد کرون و کولیت آمریکا، این شرایط علائم مشابهی دارند که می‌توان تشخیص داد که کدام یک از بیماران مبتلا به IBD دچار مشکل هستند. IBS اشتباه گرفته می‌شود، IBD جدی‌تر و نادر است.

سوزش و درد در مرکز شکم

ریفلاکس اسید، مایع مجاز شده یا غذا‌های مخلوط شده با اسید معده است؛ این ترکیب اسیدی، راه خود را در مری (لوله غذا) و گلو به وجود می‌آورد و موجب سوزش می‌شود.

اما سوزش با سرفه مزمن که به عنوان ریفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده (GERD) شناخته می‌شود، می‌تواند منجر به اختلالات مزمن گوارشی در صورت عدم درمان شود.

سنگ‌های صفراوی؛ درد در اطراف ناف

اگر این درد شکمی همراه با درد مبهم در نزدیکی شانه همراه و به نظر می‌رسد پس از خوردن وعده‌های غذایی چرب دوباره برمی گردد، ممکن است سنگ صفراوی باشد و اگر شما زن هستید، بیش از ۴۰ سال سن داشته باشید و مادر باشید، در معرض خطر بیشتری هستید.

این به این دلیل است که سطح بالای استروژن که در دوران بارداری شایع است، ممکن است سنگ‌های صفراوی ایجاد کند.

این سنگ‌های کوچک که در کیسه صفرا تشکیل می‌شوند، می‌توانند برای سال‌ها پنهان شوند و به طور کلی بدون درد هستند، مگر اینکه در کانال کیستیک گیر کرده باشند.

زخم معده؛ درد خفیف، سوزش درد شکم

با خوردن یا مصرف آنتی اسید‌ها  زخم معده کاهش می‌یابد؛ این، علائم مشخصی از زخم معده، همراه با التهاب، ضعف، اشتها و کاهش وزن است.


این مطلب را از دست ندهید: خوردن این آجیل‌ها ممنوع


زخم‌های گوارشی، یا زخم‌ها روی پوشش معده یا روده کوچک شما، سالانه نیمی از میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و با وجود اینکه شما احتمالا شنیده اید، این درد‌ها به دلیل استرس ایجاد می‌شوند.

در عوض، می‌توانید یکی از دو عامل اصلی را هلیکوباکتر پیلوری (یا H. pylori)، یک باکتری که باعث آسیب به مخاطی معده و یا سوء مصرف دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن شود، سرزنش کنید؛ یک آزمایش خون معمولی می‌تواند تشخیص دهد که باکتری وجود دارد.

انواع دل درد

دیورتیکولیت؛ درد ناگهانی در ناحیه پایین سمت چپ شکم

اگر این درد شکم به همراه گاز اتفاق می‌افتد، ممکن است دیورتیکولیت را نشان دهد که التهاب کیست کوچک در روده بزرگ شما به نام دیورتیکولا است. این، یک اختلال ژنتیکی بسیار رایج در میان افراد مسن است.

حداقل یک سوم جمعیت ایالات متحده آن را در سن ۶۰ سالگی تجربه می‌کنند با این حال، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد مبتلا به علائمی مانند:نفخ بیش از حد، درد شکمی، گرفتگی و یبوست اصطلاحا انگار در دل آن‌ها رخت می‌شورند؛ این اغلب نتیجه فیبر زیاد در رژیم غذایی شما است.

آپاندیسیت؛ درد شدید در سمت راست پایین شکم

این نوع درد شکم می‌تواند آپاندیسیت باشد، به خصوص اگر شما دارای تب پایین هستید، قادر به خروج هوا نیستید، احساس برونشیت یا اسهال دارید، اگر آپاندیسیت دارید، احتمالا درد هر زمان که حرکت می‌کنید، هنگام نفس‌های عمیق، سرفه یا عطسه افزایش می‌یابد و فشار روی این منطقه درد شما را افزایش می‌دهد.

آپاندیسیت، زمانی که آپاندیس ملتهب می‌شود و پر از اغلب از عفونت اتفاق می‌افتد؛ طبق گفته موسسه ملی بهداشت، درمان این بیماری دردناک یکی از عمل‌های اصلی اورژانس داخلی در کشور‌های پیشرفته است؛ اغلب موارد آپاندیس شما قبل از ترکیدن باید برداشته شود.


این مطلب را از دست ندهید: منشا دل دردهایتان را بشناسید! 


هر زمان که دچار دل درد می‌شویم اول از همه به فکر سوء هاضمه، نفخ، یبوست یا مسمومیت غذایی می‌افتیم! غافل از اینکه درد در هر منطقه از شکم می‌تواند علل و راه‌های درمانی بسیار متفاوتی داشته باشد.

از یک نفخ یا کرامپ ساده گرفته تا سنگ کلیه، پانکراتیت، عفونت‌های مثانه، آپاندیسیت، بیماری‌های کیسه صفرا، مشکلات کبدی و حتی سکته قلبی همگی می‌توانند درد‌های شدید یا خفیفی را در بخش‌های مختلف شکم ایجاد کنند.

درد شکم در بالای ناف و زیر دنده‌ها

گاهی اوقات سکته‌های قلبی با درد در این ناحیه خود را نشان می‌دهند؛ به خصوص اگر سن فرد بالا باشد و علائم دیگر سکته مثل تعریق سرد، تهوع و استفراغ نیز وجود داشته باشند.

درد شکم در بالای ناف و زیر دنده‌ها عموما با راه رفتن تشدید می‌شود و با استراحت و مصرف قرص زیر زبانی بهبود نمی‌یابد. دقت داشته باشید که سکته قلبی فقط باعث انتشار درد به این ناحیه می‌شود و به هیچ عنوان لمس این نقطه موجب درد نمی‌شود.

درد شکم در قسمت بالا سمت راست

یکی از علل رایج این درد‌ها سنگ‌ها و بیماری‌های کیسه صفرا و مشکلات کبدی هستند که همگی از عوامل درد در این ناحیه به شمار می‌آیند.

درد‌های کیسه صفرا ممکن است به شانه راست هم انتشار پیدا کنند و برعکس درد‌های پانکراس با دراز کشیدن بهتر می‌شوند و با خم شدن بیشتر می‌شوند.

باید بدانید که گاهی به ندرت بیماری‌های نیمه تحتانی ریه راست هم می‌توانند در این قسمت از شکم یعنی قسمت بالا سمت راست درد ایجاد کند.

درد شکم در قسمت بالا چپ

از آنجاکه معده در این منطقه قرار دارد، بیماری‌های مربوط به آن مثل زخم معده می‌توانند موجب درد در سمت چپ و بالای شکم شوند. یکی دیگر از علل درد در قسمت چپ سمت بالای شکم بزرگ شدن طحال است؛ طحال نیز در این منطقه قرار دارد بنابراین اگر بزرگ شود یا در آن آمبولی ایجاد شود باعث بروز درد خواهد شد.

درد شکم در قسمت پایین سمت راست

دردی که هر کسی باید با احساس آن فورا به پزشک مراجعه کند؛ شایع‌ترین علت درد در این ناحیه آپاندیسیت است، اما باید توجه داشته باشید که درد آپاندیس در ۲۴ ساعت اول معمولا دور ناف است و سپس به قسمت سمت راست و پایین شکم منتقل می‌شود.


این مطلب را از دست ندهید: دل‌درد را با نسخه‌ای خانگی سرکوب کنید


یکی دیگر از علل درد در این ناحیه مکل روده بزرگ است؛ در این ناحیه از شکم قسمتی از روده بزرگ به نام سکوم قرار دارد بنابراین هر نوع اختلال در آن می‌تواند باعث درد در این منطقه شود.

انواع دل درد

درد در قسمت پایین شکم سمت چپ

درد در این ناحیه می‌تواند ناشی از بیماری دیورتیکولیت (بیرون زدگی مخاط جدار روده بزرگ) باشد که بر اثر یبوست یا بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد می‌شود.

باید بدانید که این وضعیت قابل درمان است، ولی در صورتی که درمان نشود ممکن است عود کند. از علائم آن هم می‌توان به درد شکم همراه با دل پیچه، تب، تهوع و حساسیت به لمس در ناحیه بیرون زدگی مخاط روده اشاره کرد.

درمان آن در موارد خفیف، تغییر رژیم غذایی و استفاده از مواد ملین است. در موارد شدیدتر هم ممکن است نیاز به استراحت، دارو و جراحی وجود داشته باشد.

درد شکم در قسمت پایین چپ و راست به طور مشترک

اختلالات و سنگ‌های کلیه می‌توانند باعث درد‌های کولیکی در این دو منطقه شوند؛ دردی که در ابتدا تشدید شونده است و پس از رسیدن به نقطه اوج، ناگهان قطع می‌شود.

این درد معمولا به کشاله ران یا حتی بیضه‌ها هم انتشار پیدا می‌کند.


این مطلب را از دست ندهید: چرا نبات دل درد را خوب می‌کند؟! +موارد منع مصرف نبات


در این صورت فرد باید مایعات فراوان و مسکن‌های خوراکی مصرف کند. ولی گاهی اوقات درد آنقدر شدید است که مجبور می‌شویم از مسکن‌های وریدی استفاده کنیم.

همچنین این افراد باید فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشند و ورزش‌های پرشی انجام دهند تا سنگ شان دفع شود.

علت درد شکم در قسمت دور ناف

درد در این ناحیه می‌تواند به دلیل مسمومیت‌های غذایی و التهاب‌های ویروسی یا باکتریایی روده باریک ایجاد شود؛ درد‌هایی که معمولا مبهم هستند و اغلب کم و زیاد می‌شوند و با تهوع، استفراغ و اسهال همراه هستند.

توجه داشته باشید که چنان چه اسهال خونی و همراه با تب باشد و بعد از ۴۸ ساعت رو به بهبود نرود فرد باید حتما بستری شود.

علت درد شکم در قسمت پایین ناف

در خانم‌ها دلیل شایع درد در این ناحیه التهاب مثانه، عفونت سیستم ادراری و التهاب دستگاه تناسلی است. همچنین تخمک گذاری در روز چهاردهم سیکل ماهانه نیز می‌تواند باعث درد زیر ناف شود.

در همین ناحیه یک تا دو روز قبل از قاعدگی هم ممکن است درد ایجاد شود که با علائم دیگری، چون بی حوصلگی و درد سینه همراه است. به مجموعه این علائم PMS یا سندرم قبل از قاعدگی گفته می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۰۹:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام من چندروزه دل درد دارم همش میگیره ولی میکنه بالای نافم بعضی وقتا پایین نافم میشه کسی کمک کن بایدچیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
دلم درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰
۰۰:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
برای دل درد تجربه خودم
اگر سردیتون کرده یعنی مثلا در خوردن ماست و دوغ و بعضی میوه ها با طبع سرد زیاده روی کردید عرق نعنا عالیه
دوم چایی نبات که همه میدونید
از قرص های اعصاب معده میتونید استفاده کنید (با دکتر مشورت کنید)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
من عدسی خورده بودم چند ساعت بعد دل‌درد خیلی بدی داشتم. شکمم از شدت نفخ سفت شده بود. حتی نمی‌تونستم خم بشم چیزی از رو زمین بردارم. درد تو کل شکمم تیر میکشید. درد تو روده‌هام می‌پیچید. خیلی درد بدی بود.
Iran (Islamic Republic of)
Mareyam
۲۱:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام چند روزی شده که راه میرم سرم گیج میره و زیر دلم درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
من هم یه مدت داشتم ویلی آب جوش و گلاب خورد خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
دل درد دارم شکمم مثه سنگ شده. شکممو بستم افتادم یه گوشه. همش دستم به دلم.
Iran (Islamic Republic of)
مهتا
۰۹:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام
من دختر 11 ساله ای هستم
من از صبح ساعت 6 و5 از خواب پاشدم با دل درد شدید
یکم درا کشیدم دیگه استفراغ داشتم
5 بار
اگه کسی تجربه داره لطفا کمکم کنه ۰
Iran (Islamic Republic of)
رمضانی
۱۰:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من دو ماه شکم درد میگیره مخوصا وقتی چیز خیلی شیرین میخورم سمت چپ شکمم درد میگیره یه خورده سفت شده سونگرافی م رفتم ده تا دکتر رفتم هیچ کدوم تشخیص ندادن میگن چیزی نیست یه خورده م شکمم ورم کرده کسی میدونه علتشو
Pakistan
علی محمدی
۰۸:۰۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
من چند روز میشه که شکم خراب شد دسشویی که میرم اب خالی میاد ۲.۳. میشه این مشکلی برام پیدای شده دارو خوردم ولی خوب نشدم میشه یه راه حلی برام پیداکنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۸:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
چند روزه شکمم مداوم درد میکنه .. چیزی نمیتونم بخورم .. به خصوص چیزهایی کهدسرد ه. حالا اینها به کنار همش اسهال دارم .. ولی به شرطی که رونده نخوردم ۲ با تو اسهالم لکه های خون پیدا کردم .. الان فقط ادرارم تقریبا یکم سفت شده ... و خونی ندیدم ... بی حالم ..‌ همش خوابم میاد ... گر گرفتی دارم .. گلو درد و سرما هم خوردم .. بی اشتها هم شدم به تازگی .. شکم دردم امونمو بریده... معدم هم درد میکنه به خاطر اینکه الان ۳ روز غذا رو درست نمیخورم... یعنی کم غذا شدم ... همش خستم... چشام میسوزه.. سرم یکم گیجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام من چند روزه که دل‌درد دارم چند روز پیش رفتیم پیاده روی و وقتی،اومدیم دل درد شدید گرفتم پایین دلم سمت راست فردا اگه خیلی درد داشتم میرم دکتر، لطفا هر کس میدونه بگه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شهلا رسولزاده شکم درد می کنه همه روز
۱۵:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
در نظرم می خواهیم شکم درد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
خیلی استرسی
۱۸:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام من یه مدته که در سمت راست شکمم گاهی پایین گاهی بالا درد های خیلی کم و یه لحضه ای دارم که سه ساعت یکبار و یا........پیش میاد الان دو سه روزی اینطوری شدم و خیلی استرس دارم و بدنم هم کمی داغه نمیدونم واقعا چی کار کنم هی میخوام برم دکتر یه کاری برام پیش میاد یا تو گوگل میزنم چیزایه خیلی بدی میاره بد تر بهش فکر میکنم حالم بد تر میشه نمیدونم خیلی منو اذیت نمیکنه ولی میترسم چیزیم شده باشه تا استرسم میگیرم دست و پاهام سرد یخ میشه نمیدونم واقعا لطفا یکی نظر بده توجه داشته باشید*** نظر های خوب***
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
شکمتو ببند. یه کم گرمیجات بخور. هر روز یه تیکه کوچولو نبات با یه ذره عرق نعنا بخور. اگه خفیف چیزی نیست هر وقت گرفت یه ذره ماساژ بده
Iran (Islamic Republic of)
یکی یه دونه
۱۵:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اووووووووووووووووووووووف چقدر همه دل دردن.
منم میخواستم بگم شکمم درد میکنه...پیاما رو خوندم.ا ینقدر که همه درد داشتن کلا پشیمون شدم بگم منم درد دارم.
بیشتر که فکر میکنم میبینم اینقدرها هم دردش زیاد نیست.خودش خوب میشه.
خدا به همه ی شما سلامتی بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام من چندروزه دل دردامونموبریده ..قبلش هروقت دل در میگرفتم ویاترش می‌کردم ازغذایی ولی زودخوب میشدم بادرمان خونگی ..این‌بارکه یه مشکلی داشتم آندوسکوپی رفتم دکترگفت تورودت زخم هست میکروب معده داری کلی داروها وگفت ۲هفته بخورم بعد۲هفته دوباره آزمایش بدم الان چندروزه داروهاام تموم شده ..بایدبمونم بعدازمایش برم دکترباز..ولی چندروز شبه ازدرددارم مث مارمیپیچم بخودم تومعدم احساس دردشدیددارم حتی نفس کشیدنم برام درداوره..انگارمعدموشکستن ازبس درد دارم یعنی علت این دردام چیه خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۱:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
بعضی وقتا که آب خنک میخورم دلم درد میگیره. کسی دلیلش رو میدونه ؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان ملکان
۰۰:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
من یه پسر ۱۲ ساله هستم
از ۵ روز۶ روز پیش دل درد دارم
یک‌دفعه شروع میشه و الان چند روزه قطع نشده،لطفا بهم بگین چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۲۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام . من از بچگی تا یه باد سرد بهم میخورد دلدرد شدیدی میگرفتم الانم همینحوریه تا یکم هوای سرد بهم‌میخوره دلدرد شدید میگیرم...هر دکتریم رفتم‌و‌آزمایش دادم‌میگن چیزیت نیست .چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام خوب هستید آقای دکتر من ۲۰سالمه کیست دارم موقعی ک پرید میشم میمیرم دیگ چیکار کنم کیستم از بین بره قرص ال دی نوشت دکتر ی بار خوردم حالم بد شد دیگه نخوردم انقد عذاب میکشم نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
دلاریس
۱۹:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام من شب حالت تهوع و اسهال داشتم صبح که از خواب بیدار شدم گردن درد و شانه درد وکمردرد شدید داشتم طوری که با هزاران زحمت تنم روحرکت میدام والان که یک روز میگذره هنوز درد دارم دلیلش چی می‌تونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
من ازبچگی باد فتق سمت راست داشتم وعمل کردم خوب شدم.اما عفونت همیشه در بیضه هم هست وهمیشه درسونو گرافی دیده میشه ونمیگن هم علتش چیست . زمان ختنه کردن هم عفونت داشت التم که دیده میشد کاملا.از زمانیکه یادم میاد سمت راست شکمم نزدیک بیضه راست همیشه احساس درد دارم جوریکه طبیعی شده برام .رگ ها ازرده اند دست میزنم درد میگیرند یا خوصوصا موقع توالت رفتن موقعی که میشینم ومخوام قضای حاجت کنم نمیتونم ودرد مگیره که بادستم بین شکمم وبیضه هم میگیرم فشارمدم تا بتونم کارم انجام بدم وگرنه نمتونم زور بزنم وسمت راست درد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۰۰:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
من چندین سال است که اکثرا شب ها دل درد همراه با حالت تهوع دارم و ۹۹ درصد بخاطر افکار بد و اظطراب است
یعنی به محظ اینکه فکرای بد میاد به ذهنم
دلم بدجور درد میگیره و منو از خوردن غذا منع میکنه
گاهی اوقات با سردرد و سرگیجه همراهه و اعصاب آدم بهم میریزه
فیلم های ترسناک و انرژی های منفی بشدت روی این دل درد
تاثیر داره دیگه دارم از دست این بیماری روانی میشم
خواهشا کمک کنید آندوسکوپی کردم گفتن سالمی
این بیماری منو خیلی ضعیف کرده و خیلی آسیب های بدی
در طول زندگی به من زده و خواهد زد...
هر چیز کوچکی دل درد برام ایجاد میکنه هرچیزی که حتی یه ذره
دارای استرس و ترس باشه واقعا دارم کلاف میشم
لطفا اگه چیزی میدونین و میتونین کمکم کنید بگین
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
بیماری شما به خاطر افکارتونه و ربطی به هیچ یک از بیماریهای اعضای بدنتون نداره و شما از لحاظ جسمی سالم هستین ولی از لحاظ روان و فکرتون نه هر وقت تونستین فکرای اشفته رو از خودتون دور کنید درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
آدینه
۲۲:۱۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
باسلام واحترام من نزدیک چهارده سال است ازناحیه شکم درد دارم ودرپایان به قسمت سمت چپ کشیده می‌شود ورزانه به خاطر همین درد مجبورم نزدیک ۲۰الی ۲۵بار به دستشویی برای دفع مدفوع بروم وازاین دفع نزدیک ۱۵بار بعد ازدفع خون میاد وکلا اسهال هستم طوری که اززندگی خودم سیر شدم من عمل آپاندیس فتق فیسبوک وابسته رو انجام دادم ولی خوب نشدم به چندین وچند دکتر رفتم نتوانستند درمانی پیدا کنند ازیک طرف خون ازطرف دیگر مراجعه مکرر به سرویس وهمیشه اسهال شدن بنده روخسته کرده طوری که بی حال می‌شوم وهرباردرد شکم دارم ممنون میشم بنده رو راهنمای کنید۱۶سال قبل کولونوسکوپی انجام دادم داخل روده ام کمی زخم وجود داشت
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۱:۳۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
خیلی دلم درد میکنه چه کار کنم صفرا هم برداشتم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
باسلام خدمت شما دکتر محترم
من علی ۳۴ساله که از دو روز قبل درد کمی در انتهای دندهای سمت راستم احساس می کردم والان که روز سوم هستش این درد شديدتر شده به طوریکه با عاروق زدن و نفس‌ عمیق کشیدن بی اندازه تیر میکشه و حتی تنفس‌ هم برام مشکل شده و شب هم اصلا نتونستم روی دست راستم بخوابم چون درد زیادی داشتم و باتوجه به اینکه من سیگار میکشم لطفا راهنمایی بفرمایید که این درد مربوط به ریه هام است یا مشکل دیگه ای دارم درد بیشتر در انتهای دندهام و بالای کلیه سمت راستم است ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
شما به هیچ عنوان دیگه سیگار نکشید خوب می شید چند روز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۰۴:۳۳ ۱۱ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید من بعضی وقت ها بعد از نهار یا شام و صبحانه یک دل درد شدید میگیرم شباهم خیلی بدجور و خوشبختانه با خوردن عرق رنا و عرق چهل گیاه یکم از درد دلم خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۴۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
من هم یه سوال دارم میخواستم بدونم پدرم نزدیک هشتاد سال سن داره حدود دو ماهه پنج روز یبوست بعد دل درد واسهال شدید داره تا سه روز که نمی تونه خودش رو کنترل کنه درضمن کم کاری کلیه هم دارد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ضیا
۰۴:۳۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام یه موقع هایی بالا نافم درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
بارانمن
۱۰:۵۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سلام من الان نزدیک و یک سال نیم که کیسی سفرام دراوردم هنوزدرد داروم چکاربکنم
Iran (Islamic Republic of)
بارانمن
۱۰:۵۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سلام من الان نزدیک و یک سال نیم که کیسی سفرام دراوردم هنوزدرد داروم چکاربکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ببخشید من چن روزی هست زیر دنده هام وبالای ناف و قسمت چپ شکمم درد دارم قبلا سابقه جراحی معده داشتم ولی خوب شده بودم الان چن روزی هست که شدیدا درد داره و یهو میگیره ودردش بیشتر میشه وقتی میخام راه برم یا دراز بکشم دردش بیشترم میشه ولی میشینم دردش کمتر میشه حتی قرص معده ام میخورم درست نمیشه بنظرتون مشکل خاصی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
کیانا
۲۱:۲۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام من کیانا هستم دلم درد میکنه کسی نظر دارد بگوید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
خیلی استرسی
۱۸:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد ایرانی
۲۱:۱۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام دکتر جان خوبین خسته نباشین
من الان چند روز هست موقعی که کار میکنم طرف سمت چپ یا سمت راست پایین شکم درد میگیره ولی کار نمیکنم استراحت میکنم خوب میشه نمیدونم مشکل چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
سلام سمت راست زیر شکمم درد دارم وترشح سفیدرنگ به شکل سفیدی تخم مرغ آیا مشگلی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
باسلام من خانم ۴۸ ساله هستم تقریبا یک ماهه که دارم پیادهروی میکنم ولی یا در هنگام ورزش یا در پایان ورزش سکسکه میگیرم امروز هم از صبح زود سر گیجه شدید و استفراع داشتم از بس استفراع کردم ته گلوم زخم احساس میکنم ودوباره شروع به سکسکه کردم دطف کنید دلیلش چیست
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۱۳:۴۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام من ۱۳ سالمه تقریبا دوساله که تو هر ماه چند بار دل درد میشم و نصفه شب از خواب می پرم اما تا صبح خوب می شدم ولی از امسال دل درد هام زیاد شده و چند روز طول می کشه و خیلی درد می کنه حالت تهوه و اضحالا هم هستم حالت تهوه خیلی شدید و از بین نمیره میشه گفت از درد شکمم هم بیشتره و همین طور معلوم نیست درد مال کدوم ناحیه ی شکممه تا زگی هاهم کمرم هم به دردم اضاف شده اما وقتی ازمایش ادرار دادم چیزی معلوم نشد وقتی دلم درد میگیره انقدر شدیده که فکر می کنم دارم میمیرم لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن مقدم
۱۱:۳۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
یکی از آشنایان مونث.سن۴۶ دارای ورم معده ولی از بعد کرونا که دوماه پیش بود وخوب شد دردهای شدید در دل خود دارد معده گهگاهی درد میگیرد ولی در دل خود دردهای بسیار شدید وهرروزه که بایستی آمپول مسکن زده بشه تا کمی درد کاهش پیدا کنه آندوسکوپی داده که چیزی نبوده جز همان ورم معده که سالیانه داره وباهاش مدارا ودرمانش میکنه.ولی علت درد مداوم کوشنده که دوهفته پشت سرهم وهرروزه داره چی میتونه باشه‌بعد کرونا اینطور شده حتی آب وغذا هم نمیتونه بخوره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محبوب
۰۳:۰۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
باسلام.چند درد شکم دارم درناحیه سمته راست به مدت ۵ثانیه شدید میشه ول میکنه و بعد از درد باد شکم دارم دربعضی ساعات حالت تهوع دارم و حس میکنم گاهی مشکل معده هم دارم .ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
با سلام و سپاس از کارشناس محترم.
ببخشید من یه مشکلی دارم که هر چقدر میگردم و دکتر میرم نتیجه ای نداره.
هر ماهی یک بار از ناحیه ی معده درد شدیدی احساس میکنم که مکان دقیقش نا مشخصه و انگار معدم کشیده میشه ضمنا وقتی مینشینم اصلا درد ندارم ولی وقتی راه میرم به شدت درد میکنه و هر بار با دو امپول هیوسین و کترولاک خوب میشه
اگر ممکنه بفرمایید علت چیست ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۰۱:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
سلام میشه کمکم کنید من پارسال اپاندیسم را درآوردم ولی الان درد شدیدی در همون ناحیه دارم و این درد ها از سه ماه بعداز عمل شروع شدن سه بار هم بستری شدم و سونو گرافی دادن ولی هیچ چیزی معلوم نمیکنه میشه کمکم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلم درد میکنه. دو طرف دلم با زیر نافم درد میکنه. انگار شکممو محکم با کش بستن. خیلی دلم درد میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اگه هرکی این دل پیچرو داشته باشه حالا از هر نوعی که میخواد باشه کلا خطرناک هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
دو روز شکمم خیلی درد میکرد. دیگه نمیتونستم سرپا وایسم. نصفه شب دوبار حالم به هم خورد بهتر شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
ساام من یک مرد چهل ساله هستم درد شدید شکم ودل پیچه شدید همراه با اسهاال وتهوع در ضمن بواسیر دارم که عود کرده دردم زیاده. خواهشن راهنماای کنید کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۱:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
مادرم از دیشب کل دلش و رانش درد میکن
Iran (Islamic Republic of)
ال
۱۱:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
دلم آخخخخ خدااااا درد دارم کممممکککک واییی حالم بدههه کمک چمه دارم میمییییرم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۴۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
سلام من حدود یک ماهه درد زیر شکم دارم و همین طور دو پهلو علت چیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سلام من شانزده سالمه مادرم چند روزیه که تب و دل درد داره
شربت روان کننده هم بهش دادیم ولی بهتر نشده تو خواب حضیون میگه ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۲۱:۲۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام ببخشید من سه شبه که نصف شب از خواب میپرم و دل درد و حالت تهوع شدید بهم دست میده توری که احساس میکنم روده هام داره بالا میاد و 16 سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام دختر من ۱۱ ساله شه یک هفته هست که دل درد داره ودردش به زیر دنده سمت راست میزنه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۰:۱۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
میخواستم راهنمایی کنید من مادرم پنجاه پنج سالشه دور ناف درد داره و همون موقع بیحال میشه نمیدونم چکار کنم ک بهتر باشه ی موقع خوبه یه موقع دل درد داره عمل قلب هم داشته بخاطر رگاش و فشار و چربی و قند هم داره لطفا راهنمایی کنید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۰۲:۵۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام من پسرم خیلی درد هستش فک‌میکنم بیشتر دردش دور نافش توی نافشم چند وقتی هست سفید میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام من زنی هستم ۳۹ ساله چندروزی پهلوراستم بادوم درد میکنه دوباره ول میکنه بعضی موقع هام عرقم میزنه علتشوبرام میگی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
از نصفه شب دلدرد دارم. شکمم بزرگ شده صدا میده. دوتا قرص خوردم و شکمبند بستم. دارم میمیرم
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام.من ۱۳ سالمه و الان پنج روز است ک شکمم خیلی درد میکنه یهویی درد میگیره و دستو پاهام خیلی شدید مبارزه و سردرد هم دارم.
من قبلا ک ب دکتر مراجعه کردم گفت ک ویتامین کمه کم خونی و کلسیوم و اهن هم همینطور از ۱۰۰ چهار و حتی شاید سنگ کلیه ک تاکید نشد.
میخواستم بدونم بخاطر همیناس ک من شکم درد دارم حتی نمیتونم ب بیمارستان بروم چوون ممکنه مریض بشیم
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۲:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
الان دو روزه که بالای شکمم بدجور درد میکنه وقتی که راه هم میرم احساس میکنم دردشو احساس میکنم ورم کرده خواهش اگه میدونی جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
س.من زن هستم 27سالمه بد ازچهارماه یبار رابطه جنسی داشتم اونم 14روز بد از قاعدگیم اونم بدظهر ساعت 3ب بد بود یادم رفت جلوگیری کنم اصلا قرص تا حالا استفاده نکردم فقط اون روزی ک رابطه داشتم شبش یدونه قرص ال دی خوردم دیگه بد از اون نخوردم الان باردار میشم یا ن توروخدا زود جوابم بده چون اصلا من بچه نمیخام مشکلدارم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام خانم 42ساله ای هستم از درد شکم ومعده در طول شبانه روز رنج میبرم همراه با وروم سر دل ممنون میشم که پاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام
Indonesia
Loues
۱۶:۵۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من تقريبا پنج روز میشه درد خشک خالی دارم خیلی ازیتم میکند و بیشتر اوقات اینگار که قفسه سینه هم میگره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام یکهفته است دل درد دارم طوری که برای چندلحظه درد شدید وهمراه با سفت شدن دلم وعرق سرد دبی حسی در پاها طوری که از درد به خود میپیچم وپاهام رو بشدت در شکم جمع میکنم وخودم را محکم نگه میدارم تا اروم بشم بعداز چندساعت دوباره تکرار میشه راهنمایی لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
من‌دل‌درد‌شدید‌وطولانی‌دارم‌علتش‌چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
آذین
۱۹:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام دختر ۲۴ ساله ای هستم ۳ روز به شدت شکم درد دارم ،(( دردهام دور ناف و پایین شکم هست مستقیم میزنه به سینه هام
)) بیمارستان هم رفتم بهم سرم امپرازول زدن . ولی طبق مطالبی که گذاشتین من چندساله تنبلی تخم دان دارم متوجه شدم که مادرزادگی هست قرص سیپروترون مصرف میکنم جدیدابه علت موضوعی مجبور شدم قرص ضدبارداری ۱/۵ مصرف کنم خواهشا راهنماییم کنید درد دیگه امانم نمیده کمک لازم هستم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سرکارخانم بنده یکی ازخوانندگان ودارای اطلاعات پزشکی هستم.هرچندکه برای تشخیص دقیق بایدبررسیهای بیشتری دراینموردصورت بگیردولی جهت راهنمایی ودادن سرنخ باتوجه به توضیحاتی که ذکرنمودیدبایدخدمتتان عرض کنم باحتمال زیادناراحتی شمامربوط به اندامها وغددجنسی یاهمان تخمدانها-رحم و.....شده ودردایجادشده اگربدون سابقه قبلی بوده باحتمال قوی ناشی ازداروی ضدبارداری که مصرف نموده ایدوعوارض واختلالاتی که درترشح هورمونهای جنس اتان بوجودآورده میشود.امیدوارم که این توضیحات هرچندکم وناقص ولی مثمرثمرواقع شده وموجب تسریع دربهبودیتان گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سلام من ۲۵ سالمه شاید از یک ماه بیشتر باشه که دل درد دارم چند روزی هم هست که بیشتر شده اسهال استفراغ دارم و چند روزی هم هست که فهمیدم باردار هستم میخوام بدونم این درد شکمم عادی هست یا مشکلی هست
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۲:۰۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام دخترم هیجده سالشه دوسالی بیشتر میشه که بعضی موقع زیر شکمش یعنی دقیقتر روی وسط زیر ناف درد شدیدی میگیره که باعث میشه از درد فشارش بیاد پایین حالت تهو هم بگیره از چی میتونه باشه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
با سلام امروز از دیروزشکم درد واسهال هستم دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۴۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام،دو روزه که همسرم شکمش مثل قلنج میگیره و اگه ادامه دار بشه تنفسش مشکل میشه،و کل شکمش هم سفت میشه طوری که اصلا حالت ارتجاعی نداره.علت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
همسرشمااحتمالادچارالتهاب پرده شکمی (پریتوینیت ) شده وهرچه سریعتربایدتحت نظرپزشک قرارگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام ،پسرم ۸ سالشه چند وقت شکمش درد میکنه ازمایش دادم مدفوع دادم ،دکتر گفت عفونت دارع واحتمال داده که کورنا باشه الان چیکار کنم خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام من شکم درد شدید میگرم موقه دسشویی یهفتس
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید چندروزی مرکز شکم درد میکنه 5دقیقه درد 1ساعت خوب میشه دوباره یه 5دقیقه درد 1الا2 ساعت خوب اسهال دارم اسهالم نه تیره نه خونی هیچ کدام در اسهالم نیست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۳:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام دکتر
من چندشبه وسط شکمم درد میگیره دردشم طولانی میشه بگین این چه مشکلی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد احمدنژاد
۱۳:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام دکتر جان
پسرم معلول جسمی حرکتیه
هر وقت میره ییلاق شکم پیچه شدید میگیره همراه با تهوع و بی اشتیاهی دارویی داره این مشکل ؟ میشه راهنمایی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسی
۰۱:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
قسمتون میدم کمکم کنید درد دل منو داره مکشه خدایا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اسعد
۲۲:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دکتر جان لطفا در این شرایط راهنمای فرمائید
چندین روزه گاه و بی گاه شکم درد می گیرم بخصوص اگر هوای خنک مانندفصلی به شکمم بخورد شکم درد شروع می شه و احساس برجستگی سفتی عضله شکم رخ می دهد وقتی گرمش کنم یا با کمربند ببندم آرام می گیرم تا وقتیکه گرم نگهش دارم خوب است وقتی کمر بند بردارم و هوای ملایمی بخورد درد ملایمی و برجستگی جز‌؛ی عضله شکم خود را نشان می دهد در کل فقط به سرما درد می گیرد و حساس می شود ممنون می شم جواب و بدهید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اسعد
۲۲:۰۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دکتر جان لطفا در این شرایط راهنمای فرمائید
چندین روزه گاه و بی گاه شکم درد می گیرم بخصوص اگر هوای خنک مانندفصلی به شکمم بخورد شکم درد شروع می شه و احساس برجستگی سفتی عضله شکم رخ می دهد وقتی گرمش کنم یا با کمربند ببندم آرام می گیرم تا وقتیکه گرم نگهش دارم خوب است وقتی کمر بند بردارم و هوای ملایمی بخورد درد ملایمی و برجستگی جز‌؛ی عضله شکم خود را نشان می دهد در کل فقط به سرما درد می گیرد و حساس می شود ممنون می شم جواب و بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من الان 3روزه حالت تهوع شدیددارم سردردهم میشم زیرنافم بانافم دردمیگیره این نشان دهنده ی چه بیماری است
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۰:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند وقت هست سر دلم درد میکنه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
۰
۲۰:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند وقت هست سر دلم درد میکنه چیکار کنم
Sweden
بهار
۱۰:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من الان ۱ سال هست که هر ماه ۱ بار درد شدید زیر دلم میگیرم نهایتا ۵ دیقه طول میکشه . اما وحشتناکه . چند بارم غش کردم . رنگ صورتم مثل گچ سفید میشه و عرق سرد میکنم. سونوگرافی رحم و اندوسکپی معده نرمال نشون داده. از چی میتونه باشع. ممنون اگر نظرتون رو بگین
Iran (Islamic Republic of)
ِ. .
۱۶:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من یه نوجوان 13 ساله هستم دو روز هست که پشت سر هم دلم درد میکنه روزه هم هستم همش درد میکنه بعضی وقت هاخوب میشه و دوباره بر میگرده بعضی وقت ها هم خیلی خیلی شدید میشه باید چکار کنم لطفا جواب بدید وقتی هم افطار میکنم باز هم درد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من نوجوان ۱۴ساله هستم از دیروز تا حالا دلم درد میکنه هرچند وقعت یه بار دل درد میگیرم ولی هروقت می رم دست شویی هیچی نمیاد و گاهی اسحال می کنم باید چی کار کنم بگید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۲:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۱۴سالمه از دیروز صبح قسمت پایین شکمم درد می‌کنه و نمیتونم حرکت بکنم احساس حالت تهوع هم دارم و حس میکنم شکمم پره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام یه روز تو مدرسه دعوا کردیم بعد یه مشت خورد تو دلم در ناحیه زیر دنده و بالای ناف و از 5 ماه پیش داریم درد میکنه علت چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
شما باید این موضوع را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید چون اگر زمان بیشتری بگذره خدای نکرده کاردستتون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۴:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ،چند روز پیش قسمت شکمم از هردوطرف هم جلو وهم پشتم شروع به درد کرد به طوری که حتی سر جام باسختی به این پهلو و اون پهلو می چرخیدم ..
امروزم از قبل سحر همون طور شدم ....حس میکنم درون شکمم باد هست ....و وقتی میخواهم از روی صندلی بلند شوم خیلی برام مشکل هست ...از فشار درد ....
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ایلیا هستم یک کودک یا نوجوان ۱۳ ساله هستم من زیر شکمم درد میکنه و اسحال دارم ودر این موقع کرنا نمی توان به بیمارستان برم لطفا من رو راهنمایی کنید این رو بخوانید خواهش میکنم و به من جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۰۴:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ..شکمم خیلی درد میکنه دور نافم حالت تهوع هم دارم هیچی نمیتونم بخورم هرچی بخورم دوباره بالا میارم چیکار کنم من
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۶:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من دو سه هفته ست که دل درد دارم تقریبا این دل درد ها از وسط شکم شروع میشه خود نافهم و بالای نافهم این دل درد تقریبا همه جای شکمم پیدا میشه وبعضی اوقات سمت راست و چپ این دل درد ها خیلی شدید نیست که نتونم تحمل کنم ومن۴۳سال دارم لطفا منو راهنمایی کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نسا
۰۶:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
پریسا عباسی
۲۰:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام.مادربزرگم ۶۵سال داره.ومشکل تیروئید داشت ۲۰سال پیش تیروئیدش روعمل کرد.الان سرمعدش سفت میشه ودرد میکنه.دکترمتخصص داخلی گفت بره پیش دکترتیروئیدوغدد. به نظرتون مشکل ازچیه؟معدش مشکل داره؟حتی خوابش نمیبره بعضی اوقات ازدرد.ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۰۳:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من الان دوروزه دل درد شدید دارم نفسم بالا نمیاد همش احساس حالت تهوع دارم اما اب تو ذهنم جمع میشه چکار کنم راستی همراه با عادت ماهیانه این اتفاق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
س من دو هفته هست صبحا دل پیچه دارم و شکمم همیشه سرده تب و لرز هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام.من چند سال است که هرچند وقت یکبار دچار دل پیچه های شدید میشم.اما تازگیا بدتر شده ام.وقتی دل پیچه میگیرم پاهایم نیز درد می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۲:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من الان سه هفته هست که درد در ناحیه های مختلف شکمم دارم یه بار سمت چپ یه بار راست و یه بارم بالا وسط قفسه ی سینم جوری که اگه در حال راه رفتن باشم دیگه نمیتونم به حرکتم ادامه بدم با دراز کشیدنم ازبین نمیره درد فقط کمتر میشه. یبوست شدید دارم. سردرد هم میشم. دستشویی ادرار هم هریک ساعت میگیرتم که کلافم میکنه اگه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من وسط دلم درد می کنه چه مشکلی وادارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام من چند وقتی هست که درد خفیفی بالای ناف هردو طرف شکمم دارم زمانی که غذا میخورم احساس پری سیری شدید میکنم واین مسئله آزار دهنده اس برام
قهوه که میخورم کمی آرومم میکنه
درمانش چیه کسی این مشکل داشته لطفا راهنمایم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام منم الان ۸ روز دل درد دارم همراه با تهوع وشکمم صدا میده بعد از پریودم اینجوری شدم میشه راهنمایی کنید
۱۲
آخرین اخبار