ویدئویی جذاب در مورد شباهت ماجرای عجیب حضرت ابراهیم(ع) با نهضت انقلاب شکوهمند اسلامی مشاهده می‌کنید.

شباهت انقلاب اسلامی با ماجرای عجیب حضرت ابراهیم (ع) +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انقلاب اسلامی ایران پیش از پیروزی تا به امروز و جایگاه فعلی که در آن قرار گرفته، فراز و نشیب بسیاری را در روزهای تلخ و شیرین پشت سر گذاشته است.

خون مردان و زنان بی‌شماری در تظاهرات و راهپیمایی‌های ضدشاهنشاهی در سال‌ها و روزهای پیش از پیروزی به دست عوامل رژیم ستمشاهی بر زمین ریخته تا نهال نو رسته این انقلاب به درخت تنومند امروز تبدیل شده و امروز این مرز و بوم حرفی برای گفتن در میان ابرقدرتها دارد.

نهضتی که مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب در پیش گرفتند، برگرفته از تعالیم الهی و آسمانی دین مبین اسلام بود و هدف آن نیز در مسئله ایجاد جامعه یکپارچه اسلامی و برقراری عدالت در این جامعه تعیین شده بود.

قیام مردم در همه شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشور رنگ و بوی قیام حسینی(ع) را داشت و مردم در راهپیمایی‌های خود با شعارهایی مانند «هیهات من الذله» و دیگر شعارهای این چنینی تنفر و انزجار خود را از عوامل دین ستیز شاهنشاهی اعلام می‌کردند و این همان آزادگی و مبارزه با ظلم و ستمی بود که امام حسین علیه السلام زیر بار آن نرفت و برای مقابله با آن قیام کرد.

با وجود تمام محدودیت‌ها و موانعی که  رژیم پهلوی در آن دوران برای برگزاری مراسم مذهبی مثل برقراری تعزیه و مراسم محرم و صفر وجود داشت، مردم با راهنمایی و هماهنگی با علمای دینی این مراسم‌ها را به بهترین نحو در خانه‌های خود و حسینیه‌ها برگزار می‌کردند.

در ادامه این خبر فیلمی کوتاه از سخنرانی حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره شباهت جالب و عجیب انقلاب اسلامی ایران به ماجرای حضرت ابراهیم علیه السلام را مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید: خاطره جالب رهبر انقلاب از مواجهه با سرو شراب در مهمانی رئیس جمهور زیمبابوه +فیلم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار