مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و جشن چهل سالگی انقلاب، ۶۸ طرح هادی روستایی در استان بهره برداری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: برای اجرا و تکمیل ۶۸ طرح هادی روستایی  ۳۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی ۵۷ طرح هادی با اعتبار ۹۶ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال آغاز می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: طرح هادی در ۵۹۳ روستای استان با اعتبار یکهزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

رضایی افزود: سال گذشته ۲۷۳ طرح هادی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در استان اجرا شد که نسبت به سال‌های قبل از آن دست کم ۲ برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در مجموع یک هزارو ۵۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که ظرفیت و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته اند، این طرح انجام شده و مابقی روستا‌ها به دلیل موانعی از جمله استقرار در حریم سد، حریم راه، بستر رودخانه و یا مناطق رانشی طرح هادی تهیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های طبیعی روستا‌های استان تلاش شده مناطق هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی شود که ۱۰ روستای استان که این قابلیت را دارند انتخاب شدند تا طرح‌های هادی به محوریت گردشگری در آن اجرا شود.
رضایی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ۱۵۰

میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و تعمیر واحد‌های موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد روستا‌های گردشگری علاوه بر معرفی استان، موجب کسب درآمد‌های پایدار، رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود.

به گفته رضایی بر اساس ماده ۹۹ قانون برنامه ششم توسعه باید در سطح کشور ۳۰۰ روستای دارای جاذبه گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شناسایی و نسبت به تهیه و اجرای طرح این روستا‌ها اقدام شود.

انتهای پیام /پ

جاذبه گردشگری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.