نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: لازم است ارگان‌های مرتبط با بازآفرینی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر اردبیل برای احیای این بافت همت ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  آیت الله سید حسن عاملی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز در جریان بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی از بافت تاریخی بازار اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: دستگاه باید همت ویژه‌ای برای جبران کاستی‌ها در این حوزه داشته باشند.

وی گفت: وضعیت بافت تاریخی اردبیل در شان جایگاه تاریخی این شهر نیست و برای احیای این جایگاه باید دستگاه‌های مرتبط از جمله راه و شهرسازی، شهرداری اردبیل و دیگر ارگان‌های مرتبط هماهنگ‌تر از گذشته با اداره کل میراث فرهنگی وارد عمل شوند.
امام جمعه اردبیل از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست تا بافت تاریخی اردبیل به ویژه بازار این شهر از اعتبارات ملی برخورداری ویژه داشته باشد.

سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در این جلسه افزود: اعتبارات ملی برای احیای بافت تاریخی بازار اردبیل اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: لازم است سفر دیگری به استان اردبیل داشته باشیم و بافت تاریخی این شهر به ویژه بازار تاریخی این شهر را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: اردبیل جایگاه ویژه‌ای در تاریخ کشور دارد و بازآفرینی معماری و سازه‌های این تاریخ به زنده نگه داشتن میراث فرهنگی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اعتبارات ملی برای احیای بافت تاریخی بازار اردبیل اختصاص می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.