مدیر کل مدیریت بحران خوزستان هشدار داد:

روستاییان، عشایر و کشاورزان هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: روستاییان، عشایر و کشاورزان هشدار‌های مدیریت بحران درخصوص افزایش دبی رودخانه‌ها و وقوع سیل را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان روز یکشنبه ۷ بهمن ماه، در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که به ریاست غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد گفت: جلسات کارگروه‌های چهارگانه تخصصی در مدیریت بحران استان به برطرف کردن بسیاری از مشکلات کمک بزرگی کرده و در جلسات شورای مدیریت بحران متعددی که در سطح شهرستان‌ها و استان برگزار شده است برای پیش بینی و پیشگیری اقدام لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به وقوع سیل سال ۹۵ افزود: در سال جاری با هماهنگی‌هایی که میان دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است توانستیم سیلاب را با وجود افزایش چند برابری آورد‌ها نسبت به سال‌های گذشته مدیریت و کنترل کنیم.

حاجی زاده با بیان این که خوزستان از نظر میانگین بارش در سال آبی جدید، دومین استان کشور به شمار می‌رود اظهار کرد: از یک ماه گذشته کارگروه تخصصی مقابله با سیلاب در اداره کل مدیریت بحران تشکیل شده و مسائل و آسیب‌ها به ویژه در حوضه‌های آبی دز، کرخه، مارون و جراحی پیگیری شده است.

حوزه رودخانه دز تک سدی است

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این که حوضه دز تک سدی است بیان داشت: در بالا دست دز رودخانه دیگری نیست، سد بختیاری نیز که قرار بود در دولت‌های گذشته ساخته شود انجام نشد و در این دولت نیز ادامه پیدا نکرد که موجب شد ما سد دز را به عنوان یک تک سد داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای ساخت سد دز رسوب برداری انجام نشده که براساس گزارشات سازمان اب و برقر این سد حدود ۳۰ درصد رسوبات دارد که نیازمند مدیریت جدی است.

کیامرث حاجی زاده اذعان داشت: در ۴۰ روز اخیر رهاسازی مستمر آب از سد‌ها را داشته‌ایم که با وجود افزایش دبی در برخی مقاطع مدیریت و کنترل شده است.

وی با اشاره به آثار و خسارات بارش‌های اخیر در استان گفت: به برخی از هم استانی‌ها به ویژه در بخش کشاورزی خساراتی وارد شد که در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از وقوع سیلاب در استان بیان کرد: پس از سیل ۹۵ سیل بند‌ها بدون اعتبارت ملی بلکه از طریق تعامل بین دستگاه‌ها و شرکت‌ها ترمیم شدند و همچنان در دست ترمیم و بازسازی هستند.

حاجی زاده اظهار داشت: طی یک ماه اخیر بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات کامل میان شهر‌های مناطقی از شوش، دزفول، شعیبیه شوشتر، بخش مرکزی اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، هویزه و دشت آزادگان توزیع شدند.

وی تصریح کرد: توصیه اکید مدیریت بحران به عشایر، روستاییان و کشاورزان این است که همانطور که در ۳ ماه اخیر و بارش‌ها وضعیت به گونه‌ای مدیریت شد که تلفات انسانی به صفر رسید در بارش‌های پیش رو نیز به هشدار‌ها و اخطار‌هایی که از طریق ستاد مدیریت بحران، هواشناسی، فرمانداری‌ها و سازمان آب و برق صادر می‌شود توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/گ

هشدار مدیریت بحران درخصوص وقوع سیلاب

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.