مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در جمع خبرنگاران استان گفت: پهنای باند استان جهت ارتقا وضعیت ارتباطی استان بصورت محسوسی افزایش می یابد.

ایجاد رومینگ بین اپراتورهای در 390 روستای استان بوشهربه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، در رابطه با نتایج سفر مردادماه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بوشهر گفت: با ایجاد رومینگ بین اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در ۳۹۰ روستا امکان دسترسی به هر دو اپراتور برای کاربران فراهم شده است.

وی افزود: از دیگر نتایج این پروژه پایداری و گسترده‌تر شدن پوشش شبکه همراه است که باعث ایجاد رضایتمندی روستاییان شده است.

سملیان از واگذاری اینترنت پرسرعت از محل خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به USO در ۵۱۱ روستا و همچنین قابلیت استفاده از تلفن ثابت بر بستر اینترنت در ۱۱۵ روستا خبر داد و اضافه کرد: با نصب ۱۲ دستگاه ATM از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد دستگاه‌های تخصیص یافته از این محل به ۳۲ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به تبدیل کلیه سایت‌های GSM و WLL (تلفن خانگی بر بستر سیم کارت) به سایت همراه اول افزود: یکی از دستاورد‌های سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه سریع پوشش همراه در نقاط روستایی بود که با ارتقاء تکنولوژی ۲۷ سایت GSM و ۳۰ سایت WLL در سطح استان توسط شرکت ارتباطات سیار در آذر ماه سال جاری به بهره برداری رسید و ۱۳۰ روستا تحت پوشش همراه اول قرار گرفت.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، از امضا دو تفاهم نامه جهت توسعه و رونق اکوسیستم کارآفرینی در سفر وزیر به استان سخن گفت. وی در این رابطه بیان کرد: یک تفاهم نامه با هدف شناسایی، حمایت مادی و آموزشی از استارتاپ‌ها و تیم‌های نوپای استان ما بین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، پارک علم و فناوری خلیج فارس و شتاب‌دهنده دیموند منعقد شد و دیگری با موضوع سرمایه گذاری و گسترش بازار مابین این اداره کل و شرکت کارن کراد بود.

سملیان در ادامه از آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: اهمیت این پروژه در افزایش ظرفیت اینترنت بسیار زیاد است و در دهه فجر پیش رو آغاز عملیات اجرایی این پروژه بصورت ویدئو کنفرانسی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.