معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهرگفت: در شهرهایی که کلان شهر نیستند طرح عقیم سازی و زنده گیری سگ های ولگرد غیرقابل اجرا است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عزیز ساعدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی منطقه غرب خوزستان در آبادان با اشاره به اجرای طرح اتلاف سگ‌های ولگرد گفت: در شهر‌هایی که کلان شهر نیستند طرح عقیم سازی و زنده گیری سگ‌های ولگرد غیرقابل اجرا است.

وی کمبود نقدینگی را از عوامل اجرایی نشدن طرح عقیم سازی و زنده گیری سگ‌های ولگرد بیان کرد و افزود: برای اجرای این طرح اعتبارات دولتی نیاز است.

آرش یلالی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست در خصوص طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد گفت: طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد یک برنامه بلند مدت از سوی وزارت بهداشت و درمان است و منطقه آزاد اروند در این رابطه اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه باید راهکاری برای جلوگیری از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در کوتاه مدت دیده شود، افزود: مدیریت جمعیت سگ‌های بدون صاحب طبق مصوبه وزارت کشور که سال ۷۸ ابلاغ شده روش جمع آوری تعریف شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد را تهدید کننده خواند و گفت: این سگ‌ها در بروز بیماری هاری و انتقال بیماری‌های دیگر همچون سالک می‌توانند نقش داشته باشند.

صالح بهمنی رئیس مرکز بهداشت شادگان با اشاره به ساماندهی سگ‌های ولگرد در شادگان گفت: هزینه عقیم سازی هر قلاده سگ در شادگان حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و شهرداری توان مالی اجرای این طرح را ندارد.

انتهای پیام / د

زنده گیری سگ های ولگرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.