یک فعال رسانه‌ای نسبت به عدم تضمیمن حل مشکلات اقتصادی کشور با پیوستن ایران به لایحه پالرمو هشدار داد.

پیوستن ایران به لایحه پالرمو مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کندمحمدکاظم انبارلویی، فعال رسانه‌ای و عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمهیداتی که باید در الحاق ایران به لایحه پالرمو در نظر گرفته شود، گفت: کنوانسیون‌های جهانی را نباید یک سویه رد کرد یا پذیرفت. باید ببینیم داده‌ها و ستانده‌های ما در این کنوانسیون‌ها چیست و چه تعهدی قرار است بدهیم و در مقابل چه امتیاز و خدماتی را از آنان می‌گیریم. 

وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا در زمینه‌های بانکی واقتصادی با مشکل روبه‌رو است حتی مذاکرات برجام که امضای ۶ قدرت جهانی زیر آن است هم نتوانست این تحریم‌ها را بردارد، در نتیجه ما امتیازات زیادی به دشمن در برجام دادیم و بیش از ۱۱۰ تعهد را پذیرفتیم که میلیارد‌ها دلار خسارت برای کشور و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران داشته است و در ازای آن هیچ چیزی عایدمان نشد.

انبارلویی خاطرنشان کرد: در مورد پالرمو و cft بنده یک سوال کلیدی از وزیر امور خارجه، رئیس‌جمهور و نخبگان جامعه مطرح کردم در این خصوص که ما با پیوستن به این کنوانسیون‌ها کدام یک از مشکلات مالی و بانکی کشورمان حل می‌شود و  آن‌ها صریحا گفتند به هیچ وجه نمی‌توانیم تضمینی دهیم که مشکلی از مشکلات تحریم حل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرسش من این است که در این شرایط چرا باید به چنین کنوانسیون‌هایی بپیوندیم و تعهداتی را پذیرفته و داده‌هایی را به غرب دهیم  اما در مقابل آن امتیازی نگیریم، بنابراین باید احتیاط کرد وبه هیچ وجه نباید به چنین قرارداد‌هایی  که  هدف دشمنان نظام از آن محدود کردن پیشرفت‌های علمی و سیاسی کشور است، بپیوندیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان  خاطرنشان کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان پاسدار منافع و مصالح ملی هستند و باید مسئولیت مدنی تصمیم‌های خود را بپذیرند و همچنین رئیس جمهور که رسما مسئولیت مدنی  تصمیم‌هایی که در مورد برجام گرفت و برخلاف شروط رهبری و مجلس بود، را باید بپذیرد و همه باید پاسخگوی ملت باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار