دانشجویان استان چهارمحال و بختیاری از بیمه تأمین اجتماعی بهره‎مند می‌شوند.

دانشجویان از بیمه تأمین اجتماعی بهره مند می‌شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: دانشجویان دانشگاه‌های استان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر، از بیمه این سازمان بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این طرح، دانشجویان بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از ۱‏‏‏/۱ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، مشمول بیمه پردازی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: متقاضیان باید با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی در سراسر استان و تکمیل فرم‌ها و آزمایشات پزشکی مربوطه، نسبت به بیمه پردازی اقدام کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان مشغول به تحصیل و تحت تکفل قانونی پدر یا مادر، به تبع والدین، از خدمات درمانی سازمان بهره مند می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه تحصیل، شغل تلقی نمی‌شود افزود: در صورتی که دانشجو بر اساس ضوابط مشمول دریافت مستمری بازماندگان شود، پذیرش درخواست و عقد قرارداد با وی همزمان با دریافت مستمری در چارچوب بیمه دانشجویی از طریق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بلامانع است.

وی با بیان اینکه نرخ و حمایت‌های این نوع بیمه، مطابق ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود گفت: بیمه ١۴ درصد از قرار ١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١۶ درصد به شرح ١۴ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی، و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد برابر با ١٨ درصد سهم بیمه شده و ۲ درصد سهم دولت شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می‌باشد.
 
انتهای پیام/خ

بیمه تأمین اجتماعی برای دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار