رئیس‌جمهور جدید برزیل که پیش از این با ضربه چاقو هدف قرار گرفته بود، برای عمل جراحی مجدد راهی بیمارستان شد.

رئیس‌جمهور برزیل در بیمارستان بستری شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور جدید برزیل، قرار است روز دوشنبه برای عمل جراحی برداشتن لوله کلستومی و وصل‌کردن مجدد روده‌ها، در بیمارستان بستری شود.

در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ بولسونارو هدف حمله با چاقو قرار گرفت که در نتیجه آن  شکاف بزرگی در شکم او ایجاد شد. پزشکان شکم او را به شیوه کلستومی جراحی کردند.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری برزیل، پزشکان معالج به بولسونارو ۴۸ ساعت استراحت پس از جراحی توصیه کرده‌اند. در این مدت همیلتون مورائو، معاون رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور موقت برزیل خواهد بود.

رئیس‌جمهور برزیل با انتشار پیامی تصویری اعلام کرد عمل جراحی ۳ ساعت طول خواهد کشید و احتمالا به مدت ۱۰ روز در بیمارستان بستری خواهد بود.

آنگونه در بیانیه ریاست‌جمهوری آمده است، پس از ۴۸ ساعت بولسونارو حکومت را از همیلتون مورائو پس خواهد گرفت و برای اداره روزانه دولت، مشاورانش در کنار اتاق بهبودی (ریکاوری) او در بیمارستان تشکیل جلسه خواهند داد.

ژائیر بولسونارو ۶۳ ساله و راست‌گرا در سال گذشته میلادی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر برزیل پیروز شد و روز اول ژانویه ۲۰۱۹ رسماً کار خود را  آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار