معاون امور استان های ستاد اقامه نماز گفت: وقوع انقلاب اسلامی، انرژی و توانمندی های متراکم امت اسلامی را آزاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود دریس معاون امور استان های ستاد اقامه نماز روز دوشنبه در چهارمین اجلاسیه نماز استان خراسان شمالی اظهار داشت: همین نخبگان هسته‌ای و دانشمندان جوان در قبل از انقلاب نیز در کشور بودند، اما هیچ گاه ظرفیت و نخبگی آنان شکوفا نشد.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی فرصت شکوفایی و نخبگی را به جوانان داد.

دریس با بیان اینکه امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب، قرآن و اهل بیت (ع) را از مهجوریت نجات بخشید، اظهار داشت: متاسفانه ماهیت اصلی انقلاب برای مردم بخوبی تعریف نشده است.

وی از مسئولان خواست در بازخوانی اهداف و تبیین دستاورد‌های انقلاب کم نگذارند و گفت: قبل از انقلاب، امت همیشه سلطه گر و یا سلطه پذیر بود، اما حضرت امام (ره) استقلال و آزادی را برای آنان به ارمغان آورد.

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز با رد انتقاد برخی مسئولان که معتقدند نماز هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و نگاه بدبینانه‌ای به نسل جدید دارند، افزود: خروجی انقلاب، همین شهید حججی‌ها و اربابی‌ها هستند.

استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه با نماز نباید نگران مسائل اخلاقی جامعه بود، گفت: قرآن و نماز به انسان عزت می‌بخشد و باید این جایگاه ارزشمند را درک کرد.

محمدعلی شجاعی بر فرهنگ سازی اقامه نماز سروقت تاکید کرد و افزود: ادارات و سازمان‌ها باید از برگزاری جلسات در وقت نماز خودداری کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ نمازخوانی باید از مدسه آغاز شود، گفت: تعلیم و تربیت در این سن بهتر پاسخ می‌دهد و آموزش و پرورش در این زمینه حمایت خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: اگر فرهنگ اقامه نماز در مدارس را نهادینه کنیم دیگر نیازی نیست که نگران دانشگاه‌ها و ادارات باشیم.

در پایان این اجلاسیه از چند اداره برتر و نیز افراد موثر در ترویج نماز در میان قشر‌های مختلف خراسان شمالی قدردانی شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون امور استان های ستاد اقامه نماز در بجنورد

برچسب ها: استانداری ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.