بنابر گزارش‌ها، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلیس و رئیس بانک مرکزی این کشور از آنها خواسته بود تا از بازگرداندن ذخایر طلای کاراکاس امتناع کنند.

گوایدو از ترزا می‌خواست تا ذخایر طلای ونزوئلا را به مادورو تحویل ندهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش‌ها، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا در نامه‌ای از ترزا می، نخست وزیر انگلیس و مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی این کشور خواسته بود تا از بازگرداندن ذخایر طلای ونزوئلا به نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور خودداری کنند.

خوان گوایدو ۲۶ ژانویه در نامه‌ای، ترزا می‌ و کارنی را ترغیب کرد تا این انتقال به ادعای او غیرقانونی را به تعویق بیاندازند. گزارش‌ها درباره این نامه‌نگاری پس از آن منتشر شد که گوایدو روز شنبه از بانک انگلیس برای امتناع از برگرداندن ذخایر طلای ونزوئلا به درخواست رئیس جمهور این کشور تمجید و تشکر کرد.

وب‌سایت بلومبرگ روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در پی لابی‌گری مقامات ارشد آمریکا از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتایان انگلیسی خود برای محروم‌کردن ونزوئلا از دارایی‌های خارجی‌اش، بانک مرکزی انگلیس موسوم به «بانک انگلستان» با درخواست رسمی نیکلاس مادورو برای انتقال ذخایر ارزی کشورش مخالفت کرده است.

به نوشته بلومبرگ مقامات آمریکایی تلاش دارند دارایی‌های ارزی ونزوئلا را که بیشتر در قالب طلا در بانک‌های کشور‌های مختلف نگهداری می‌شود به خوان گوآیدو منتقل کنند. دولت ونزوئلا نزدیک به ۸ میلیارد دلار سرمایه ارزی دارد که ۱/۲ میلیارد دلار آن در قالب ذخیره طلا در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شود. بخش دیگری از این سرمایه نیز در قالب طلا در بانک‌های ترکیه قرار دارد.

خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت قانونی نیکلاس مادورو چهارشنبه گذشته در اقدامی غیرقانونی و با حمایت آمریکا خود را رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار