رئیس کمیته امداد خلیل آباد گفت: با حمایت نیکوکاران و حامیان طرح اکرام ایتام هر فرزند یتیم ماهانه به صورت میانگین ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمدرضا حسین پور رئیس کمیته امداد خلیل آباد با اعلام اینکه اکنون سه هزار و ۳۴۰ خانوار شامل ۶ هزار و ۲۱۰ نفر تحت حمایت خدمات آن اداره هستند گفت: ماهانه برای هزار و ۷۸۰ خانوار با جمعیت سه هزار و ۱۰ نفر مستمری واریز می‌شود و باقی مددجویان از یک یا چند خدمت بهره‌مند هستند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰۸ یتیم و ۱۵۶ فرزند محسنین تحت حمایت خدمات کمیته امداد خلیل آباد هستند که در حال حاضر ۹۷۸ حامی از ایتام و ۵۰۲ حامی از فرزندان مشمول طرح محسنین حمایت می‌کنند تصریح کرد: خوشبختانه همه ایتام و فرزندان محسنین دارای حامی هستند و به طور میانگین ماهانه هر فرزند یتیم ۵۰۰ هزار تومان و هر فرزند محسنین ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد خلیل آباد با بیان اینکه رفع محرومیت زدایی، مسکن و اشتغال از دغدغه‌های کمیته امداد و ایجاد زمینه توانمندسازی مددجویان از فعالیت‌های این نهاد است، گفت: در شهرستان ۲۴ خانوار مددجو شهری و روستایی فاقد مسکن مناسب بودند که از این تعداد برای پنج مددجوی شهری مسکن خریداری و برای ۱۲ خانوار روستایی مقاوم سازی مسکن صورت گرفت.

حسین پور با اعلام اینکه برای ساخت هر واحد مسکونی ۴۵ میلیون تومان اعتبار نیاز است افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان حدود ۴۰۰ مترمربع زمینی را به منظور کمک به خانه دار شدن هشت خانوار نیازمند به کمیته امداد اهدا کرده است که با مشارکت نیکوکاران فرایند ساخت این واحد‌های مسکونی در قالب مجتمع شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغال آن اداره در سال ۹۶ با بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جذب شده اظهار داشت: ۹۰ درصد اعتبارات اشتغال امسال با ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون جذب و به ۱۹۰ مددجوی متقاضی ایجاد شغل ساکن در شهر و روستا، تسهیلات اعطا شده است.

رئیس کمیته امداد خلیل آباد اهدای ۷۵ بخاری توسط یک نیکوکار به ارزش ۳۰ میلیون تومان را در روستا‌های کاهه، علی آباد، جعفر آباد و سنبل که به تازگی از نعمت گاز بهره‌مند شده اند، را یادآور شد.


انتهای پیام//آ. ح
 

واریز مستمری ماهانه برای بیش از هزار خانوار

برچسب ها: اشتغال ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار