کارشناس فوتبال گفت: به نظرم وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مقصر اصلی حذف از جام ملت های آسیا هستند.

فنونی زاده: مسئولان فوتبال  مقصر حذف از جام ملت های آسیا هستندمرتضی فنونی زاده کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره باخت تیم ملی کشورمان برابر تیم ملی ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به هر حال بعضی‌ها فکر می‌کردند که تیم ملی ژاپن همانند گذشته قدرتمند نیست، اما این تیم نشان داد که بهترین تیم آسیاست. ترکیب تیم ملی در بازی با ژاپن باز هم دچار تغییرات شد و مدافعان اشتباهات زیادی در این بازی داشتند. کی روش باید به بازیکنان تیم ملی آموزش می‌داد که به جای اعتراض به تصمیم داور بازی خود را ادامه بدهند تا گل اول را دریافت نکنند.  

کی روش دستاوردی برای فوتبال کشورمان نداشت 

او ادامه داد: پورعلی گنجی هم قصد داشت تکل بزند که توپ به دستش خورد و از طریق ضربه پنالتی گل دوم را دریافت کردیم و زمانی که بی محابا حمله کردیم گل سوم را خوردیم. به نظرم وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مقصر اصلی این باخت بودند چرا که کی روش را باید  ۴ سال پیش کنار می‌گذاشتند. کی روش در این ۸ سال حضورش در تیم ملی دستاوردی نداشت و مربی داخلی هم می‌توانست تیم ملی را به جام جهانی ببرد. به هر حال کی روش در این چند سال ۱۴، ۱۵ میلیون یورو گرفته و تاثیر مثبتی بر فوتبال ما نداشته است. با احترام به هواداران پرسپولیس به نظرم برانکو هم گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی است چرا که فوتبال ایران را می‌شناسد و می‌تواند در تیم ملی کشورمان موفق باشد.  

فنونی زاده بیان کرد: تیم ملی ایران روی کاغذ اول آسیاست و  تیم ملی ژاپن به ما نشان داد که در عمل هیچ چیز نیستیم.  

مربی داخلی باید جایگزین کی روش شود 

کارشناس فوتبال درباره راهکارش برای اینکه تیم ملی کشورمان در آینده به موفقیت دست یابد، گفت: به نظرم باید تیم ملی پوست اندازی کند و یک مربی داخلی هم جایگزین کی روش در تیم ملی شود. همچنین اگر فرصتی که به کی روش دادیم به مربیانی همانند قلعه نویی و مایلی کهن می‌دادیم اکنون به صورت واقعی اول آسیا بودیم.  

تیم ملی علاوه بر نتیجه، اخلاق هم باخت 

او درباره حرکات زشت سردار آزمون در بازی با ژاپن بیان کرد: به نظرم آزمون را زیاد بزرگ کردند و رفتار او در بازی با ژاپن زیبنده فرهنگ ایرانی‌ها نبود. تیم ملی علاوه بر نتیجه، اخلاق هم در این بازی باخت.  

فنونی زاده درباره اینکه نبود طارمی در بازی با ژاپن تاثیر گذار بود، گفت: بله به نظرم اگر طارمی اشتباه نمی‌کرد و محروم نمی‌شد به طور حتم می‌توانستیم تیم ملی ژاپن را شکست بدهیم.  

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه چه تیمی قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شود، گفت: من قبل از این بازی گفتم که هر کدام از تیم‌های فوتبال ایران یا ژاپن به فینال صعود کنند قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شوند و اکنون هم مشخص شد که ژاپن شایستگی قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد.  


بيشتر بخوانيد:

بیرانوند: به خاطر بی تجربگی خودمان گل خوردیم

کلین شیت تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا شکست

"آزمون" آقای گل تیم ملی/ کی روش متحمل سنگین‌ترین شکست ۸ ساله اش شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار