یکی از جوانان نابغه دفاع مقدس شهید حسن باقری بود که رهبر انقلاب جملات زیبایی در وصف وی دارند.

حسن باقری بدون شک یک طراح جنگی است +عکس‌نوشتهبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس فرماندهان نظامی نابغه و کم نظیری را به خود دیده است و نام این فرماندهان خوش فکر تقریبا برای همه افراد آشنا است.

جوانان غیوری که در حین زندگی عادی خود، با شروع جنگ از خانه و خانواده و آسایشی که در زندگی فردی خود داشتند، گذر کرده و به آرامش و امنیت این سرزمین مقدس که سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاشت، اندیشیدند.

یکی از این جوانان نابغه و فداکار شهید غلام‌حسین افشردی معروف به «حسن باقری» بود که به او در دوران دفاع مقدس لقب «ژنرال ۲۵ ساله» را داده بودند و علت این لقب گذاری هوش و نبوغ سرشار وی در امور جنگ و مسائل نظامی بود که در عملیات‌های مختلف نقش راهبردی و راهگشایی برای رزمندگان داشت.

شهید حسن باقری در سال ۱۳۳۴ در شهر هریس استان آذرباییجان غربی دیده به جهان گشود. در دوران پیش از پیروزی انقلاب به عنوان جوانی فداکار و در جمع معترضان به سیاست‌های رژیم منحوس پهلوی حضوری فعال و تاثیر گذار داشت. هجوم بی امان صدام و نیرو‌های رژیم بعثی به مناطق مختلف ایران اسلامی این شهید بزرگوار را که تا آن روز جوانی مومن و انقلابی بود را به جبهه‌های نبرد کشاند.

شهید گرانقدر حسن باقری سرانجام در نهم بهمن ماه سال ۱۳۶۱  زمانی که در منطقه عملیاتی فکه در جبهه‌های جنوب کشور مشغول شناسایی منطقه دشمن و آماده‌سازی عملیات والفجر مقدماتی بود، در سنگر دیده‌بان مورد اصابت گلوله خمپاره  بعثی‌ها قرار گرفت و همراه با دو تن از همرزمان خود یعنی توکل قلاوند (معاون اطلاعات قرارگاه نجف) و همچنین مجید بقایی به فیض شهادت نائل آمد.

در ادامه این خبر عکس‌نوشته‌ای از نظر رهبر معظم انقلاب درباره فرمانده جوان جبهه‌های دفاع مقدس یعنی شهید «حسن باقری» را مشاهده می‌کنید.

شهید حسن باقری بدون شک یک طراح جنگی است +عکس‌نوشته
 

بیشتر بخوانید: لحظه پیدا شدن بقایای پیکرهای شهدا در منطقه عملیات رمضان +فیلم


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
رحمت الله علیه با ذکر صلوات بر رسول الله الاعظم حضرت محمد(ص) و آل محمد.