مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران از آغاز عملیات اجرایی چهار هزار هکتار از آببندان‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  عزیزاله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران  از آغاز عملیات اجرایی چهار هزار هکتار از آببندان‌های مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه حمایت و ساماندهی آببندان‌ها در مازندران به اندازه تجهیز و نوسازی در شالیزار‌ها اهمیت دارد، افزود: لایروبی آببندان‌ها در مازندران باید در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان انجام شود تا در فصل زمستان آبگیری انجام شود.

شهیدی فر شفافیت مالی در اجرای طرح‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: حجم کار نباید ما را از شفافیت در اجرای طرح‌ها غافل کند و مباحث مالی آن باید روشن و شفاف باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: آببندان‌های موجود در استان بیشتر از سد‌های استان ذخیره آبی دارند به گونه‌ای که امسال دو برابر بیشتر از سد‌ها شاهد ذخیره آبی بودیم.

وی گفت: اگر بتوانیم به برنامه اجرای طرح‌های آبگیری آببندان‌ها برسیم مشکلی در کشت برنج، پرورش ماهی، گردشگری و کشت دوم نداریم.

بخشنده مجری طرح آببندان‌های شمال کشور  نیز گفت: از تیرماه طرح احیا و لایروبی آببندان‌ها در مازندران آغاز خواهد شد که با اجرای این طرح به تامین آب زراعی، پرورش ماهی و گردشگری که از اهداف اصلی اجرای آببندان‌هاست دست خواهیم یافت.

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی، فصل کاری در استان‌های شمالی بسیار محدود است و به همین دلیل برنامه‌ریزی از مهمترین اصول در اجرای کار است.

وی گفت: مازندران دارای بیشترین تعداد آببندان و بالاترین حجم ذخیره سازی است و این استان از اهمیت بالایی در اجرای طرح آببندان‌ها برخوردار است.
انتهای پیام/آ

لایروبی آببندان‌ها سبب پایداری تولیدات کشاورزی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار