معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان گفت: آلودگی ناشی از سوخت مصرفی نیروگاه طوس، با آلودگی حاصل از کل وسایل نقلیه در مشهد برابر است.

آلودگی نیروگاه طوس با آلودگی کل وسایل نقلیه در مشهد برابر است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عرفانی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عملکرد نیروگاه طوس مشهد مطابق با معیار‌ها و فاکتور‌های زیست محیطی نیست، در شرایط موجود نیروگاه طوس روزانه بالغ بر ۳ میلیون لیتر مازوت مصرف می‌کند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو و ۴۰۰ هزار موتور سیکلت که در سطح شهر در حال تردد هستند، روزانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین و بالغ بر ۹۰۰ هزار لیتر گازوئیل و گاز مصرف می‌کنند، در حالیکه متاسفانه سوخت مصرفی روزانه این نیروگاه به تنهایی با مجموع کل سوخت مصرفی انواع وسایل نقلیه در سطح شهر برابری می‌کند و تفاوت چندانی ندارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، با بیان اینکه هرگونه چشم‌پوشی و اهمال و مصالحه در این امر به صلاح سلامتی مردم شهر مشهد نیست، گفت: باید موضوع تغییر سوخت این نیروگاه از مایع به سوخت پاک، به‌صورت جدی از طریق متولیان امر مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از سهم نیروگاه طوس در تولید آلودگی هوا نباید غافل شد، زیرا سوخت مایع مازوت این نیروگاه نه تنها در آلودگی هوا بلکه در تولید گاز‌های سمی و فلزات سنگین نقش عمده دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محافظت از محیط زیست بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار سابق و رئیس سازمان محیط زیست کشور، موضوع تغییر سوخت این نیروگاه از مایع به سوخت پاک به معاون اول ریاست جمهوری منعکس شد که از طرف وی به وزرای نیرو و نفت دستور داده شد که سوخت نیروگاه‌های مشهد به‌خصوص نیروگاه طوس از سوخت پاک تامین شود، اما متاسفانه تاکنون باوجود پیگیری‌های این اداره اقدامی در جهت این تغییر از سوی این دو وزارتخانه انجام نشده است.

عرفانی اظهار کرد: با توجه به نقش این نیروگاه در تولید گاز‌ها و فلزات سمی و بخصوص آلودگی هوا، پیگیر هستیم این مهم هر چه زودتر محقق شود.

وی تصریح کرد: این درخواست‌ها از سال گذشته و هر ماه تکرار می‌شود و موضوع چندین بار به مقامات انعکاس داده شده است، امیدواریم هر چه زودتر در این مورد اقدام شود، زیرا اهمال در سلامتی مردم مورد قبول نیست.
 
منبع:فارس
 
 
انتهای پیام//ف.ح
 

از سهم نیروگاه طوس در تولید آلودگی هوا نباید غافل شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.