پورفتح‌الله گفت: ارزیابی نمونه گیری‌های انجام شده در بیمارستان‌های مختلف و مقایسه مراکز درمانی استان‌های مختلف کشور می‌تواند وضعیت روشن‌تری از تاثیر نمونه گیری‌ها بر وضعیت کم خونی بیمار به دست دهد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر پورفتح‌الله مدیر عامل سازمان انتقال خون در جلسه بررسی و ارائه راهکار‌های مدیریت مصرف خون در نمونه گیری‌های بیمارستانی گفت: لازم است میزان خون گرفته شده از بیمار در مراکز درمانی مورد بررسی دقیق‌تری قرار گیرد و با استفاده از تجربیات کشور‌های دیگر بهترین راهکار را برای جلوگیری از ابتلای بیماران به آنمی در اثر دریافت نمونه‌های متعدد آزمایشگاهی به کار بندیم.

پورفتح‌الله در این جلسه تاکید کرد: ارزیابی نمونه گیری‌های انجام شده در بیمارستان‌های مختلف و مقایسه مراکز درمانی استان‌های مختلف کشور، انجام تست هموگلبین قبل و بعد از بستری و انجام نمونه گیری‌ها می‌تواند وضعیت روشن‌تری از تاثیر نمونه گیری‌ها بر وضعیت کم خونی بیمار به دست دهد.

وی تجویز‌ها و تحقیقات مبتنی بر شواهد و پیاده سازی طرح مدیریت خون بیمار بر مبنای تعریف سازمان جهانی بهداشت را مبنای کار دانست و افزود: باید مسئولان و دست اندرکاران بیمارستان‌ها را با آگاهی بخشی و آموزش‌های لازم نسبت به این موضوع حساس کرد.

راهکار‌های موثر مدیریت نمونه گیری خون

نازلی ثروتیان مدیر عامل سازمان برگزاری کارگاه‌های یک روزه، بروشور‌ها و انتشارات آگاهی دهنده و انتقال تجربیات موفق و مشاهدات را به دست اندرکاران نمونه گیری‌های بیمارستانی و مدیران آن، از راهکار‌های موثر مدیریت نمونه گیری خون برای مصارف آزمایشگاهی دانست.

وی در این جلسه به تبیین وضعیت نمونه گیری آزمایشگاهی در کشور استرالیا پرداخت و راهکار‌ها و چالش‌های مدیریت مصرف خون در نمونه گیری‌های بیمارستانی در این کشور را به سمع و نظر حاضران رساند.

این جلسه با حضور تنی چند از اعضای هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی طب انتقال خون و شمس معاون فنی و فن آوری‌های نوین سازمان برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار