«دن کوتس» در اظهاراتی در سنای آمریکا دست کشیدن کره شمالی از ساخت سلاح هسته‌ای را امری بعید توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در جلسه کمیته اطلاعاتی سنا با موضوع «تهدید‌ها برای آمریکا در سراسر جهان» دست کشیدن کره شمالی از ساخت سلاح هسته‌ای را امری بعید توصیف کرد.

او در این جلسه اعلام کرد: بعید است کره شمالی تسلیحات هسته‌ای و توانمندی ساخت آن را کنار بگذارد.

 مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت چین و روسیه بیش از هر زمان دیگری در دهه‌های اخیر در برابر آمریکا متحد هستند.

او با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیز گفت: روسیه احتمالا تلاش‌ها در فضای مجازی را افزایش می‌دهد تا بدین طریق تنش‌های نژادی و اجتماعی در آمریکا را به منظور نفوذ بر انتخابات ۲۰۲۰ تشدید کند.

کوتس در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: «داعش هنوز هزاران جنگجو در عراق و سوریه دارد که همچنان قادر هستند تهدیدی برای خاورمیانه و فراتر از آن باشند.»

او در ادامه به موضوع برجام پرداخت و گفت: «ایران برای یافتن راه‌هایی جهت برخوردار شدن از مزایای اقتصادی برجام با سایر شرکایش در این توافق هسته‌ای همکاری می‌کند.»

کوتس در این جلسه ایران را به «جاسوسی سایبری» متهم کرده است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا همچنین مدعی شد: «ادامه اجرای برجام توسط ایران زمان مورد نیاز این کشور برای ساخت مواد هسته‌ای لازم جهت تولید یک سلاح هسته‌ای را افزایش داده است.»

او همچنین به پیروزی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در جنگ هفت ساله در این کشور اذعان کرد.

­انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار