هفتمین اردوی بزرگ جهادی خدمت بهزیستی در منطقه سیاخ دارنگون و دهستان شور آب برگزار شد.

برگزاری اردوی جهادی خدمتگذاری بهزیستی شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید آزرمی مدیرکل بهزیستی شیراز گفت: هفتمین اردوی جهادی خدمتگذاری بهزیستی شهرستان شیراز با هدف رسیدگی به معلولان و مددجویان روستایی در منطقه سیاخ دارنگون و دهستان شور آب برگزار شد.

وی افزود: این اردوی جهادی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت آگاه سازی آسیب‌های اجتماعی و شناسایی کودکان در معرض آسیب مدارس ناحیه یک شیراز در منطقه سیاخ دارنگون و دهستان شورآب، توزیع سبد کالا، رفع نیاز‌های فوری و اضطراری مددجویان کم برخوردار چند معلولی و ویزیت رایگان پزشک در محل با حضور پر شور و حماسی موسسات خیریه و مراکز غیر دولتی تابعه مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز انجام شد.

آرزمی با قدردانی از حضور مؤسسات خیریه در برگزاری این اردو، ادامه داد: موسسه‌های چلچراغ آل طاها، موسسه آتیه مریم و موسسه مشارکت زنان نیکوکار ریحانه ما را در این اردو کمک رسانی و همراهی کردند.

مسوول امور توانبخشی بهزیستی شهرستان شیراز هم گفت: در این اردو‌ها فرصت نیازسنجی معلولان و مددجویان توسط کارشناسان تخصصی از نزدیک فراهم می‌شود.

الهه رستگار بیان کرد: خدمات توانبخشی و مالی از مهمترین نیاز‌های معلولان به ویژه معلولان ساکن مناطق روستایی است که باید با تشخیص موثر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

مسئول توانبخشی بهزیستی شهرستان شیراز اظهار داست: در این اردوی جهادی از ۳۰ خانواده روستایی که دارای معلولان نخاعی، ذهنی، جسمی حرکتی و چند معلول بودند، بازدید شد.

در این اردو مددجویان بهزیستی خدمات مختلفی با حضور تیم‌های تخصصی در حوزه‌های پیشگیری، امور اجتماعی، توانبخشی و اورژانس اجتماعی فرا گرفتند.

از دیگر خدمات ارایه شده در این اردوی جهادی توزیع سبدغذایی، ویزیت رایگان مددجویان بهزیستی و خانواده‌های نیازمند انجام و مددجویانی که نیاز به خدمات درمانی از جمله فیزیوتراپی و کاردرمانی داشتند به مراکز خدمت‌رسانی مدیریت بهزیستی معرفی شدند.

انتهای پیام/م

جهاد بهزیستی برای کمک به معلولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار