دادستان کل ونزوئلا از دادگاه عالی این کشور درخواست کرده است تحقیقات اولیه علیه رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد از دادگاه عالی این کشور درخواست کرده است تحقیقات اولیه علیه خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را آغاز کند.

دادستان کل ونزوئلا علاوه بر این از دیوان عالی این کشور خواسته است که خوان گوایدو را ممنوع‌الخروج کرده و حساب‌های بانکی او را مسدود کند.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، خوان گوایدو هفته گذشته خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور معرفی کرد. او از ارتش این کشور درخواست کرد که از او حمایت کند. این در حالی است که ارتش ونزوئلا حامی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور است.

تعدادی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا، کانادا، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. این در حالی است که کشور‌های دیگری از جمله روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، ایران و کوبا از «نیکلاس مادورو» به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار