حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به ضرورت فراهم کردن امکانات آموزشی برای معلمان گفت: برخی در مدارس نیروی ضد انقلاب تربیت می‌کنند.

برخی در مدارس نیروی ضد انقلاب تربیت می‌کنند/ مدارس باید توانمند شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌ الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری که امروز در ساختمان اصلی سازمان پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: باید امکانات لازم برای کارشناسان و اعضای سازمان پژوهش وجود داشته باشد تا به فهم عمیقی از وظایف و مأموریت‌ها دست پیدا کنیم و در کنار آن به ارتقای سرمایه انسانی و توانمندسازی به کمک مدیریت جهادی توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید مدیریت جهادی به گونه‌ای باشد که در  قالب فعالیت‌های اثربخش و مشارکتی فعالیت‌ها را دنبال کنیم و اقدامات و اهداف سازمان در یک شبکه سه بعدی دنبال شود و نسبت به وظایف و مأموریت‌ها نگاه علمی و تخصصی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تصریح کرد: باید برای تغییراتی که داریم استدلال لازم وجود داشته باشد و بتوانیم اقدامات خود را توجیه کنیم؛ به عنوان مثال تغییر در واژگان انگلیسی و لاتین کتاب‌های درسی به علت سفارش فرهنگستان زبان فارسی نباشد و توجیهی قانع‌کننده برای آن وجود داشته باشد،  اگر واقعا می‌بینید تغییری به مصلحت مخاطب است با استدلال آن را دنبال کنید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فراهم کردن امکانات آموزشی موثر برای معلمان و دبیران را مهم تلقی کرد و گفت: اصلاح و تکمیل فرآیند تحول در برنامه درسی با تاکید بر اندیشه‌ورزی، تفکر، تدین، اخلاق و آداب زندگی و مهارت‌های زندگی ضرورت دارد.

مدارس باید توانمند شوند

وی افزود: طراحی و برنامه‌ریزی برای تحقق تمام چالش‌های دهگانه مصوب مبانی نظری تحول در عرصه برنامه‌ درسی باید تحقق پیدا کند که خوشبختانه این موضوع از زمان آقای فانی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حرکت به سوی تحقق مدرسه زندگی را از دیگر برنامه‌های مهم نظام تعلیم وتربیت برشمرد و گفت: پیش از انقلاب مدارسی داشتیم که تفکر اسلامی و ایرانی را مورد توجه قرار نمی‌دادند و اکنون هم کم و بیش مدارسی داریم که نیروهای ضد انقلاب تربیت می‌کنند اما باید دسترسی به مراتبی از حیات طیبه هدف مدارس باشد.

وی به نقل قولی از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بچه‌ها باید طوری تربیت شوند که تحمل شنیدن قول مخالف را داشته باشند و مدرسه محوری که اکنون در آموزش و پرورش مطرح شده اقدامی انقلابی از سوی وزیر آموزش و پرورش بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم ادامه داد: دو ساعت آموزش که در اختیار مدارس قرار گرفته فرصت مناسبی است که به دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی آموزش داده شود که نباید این فرصت را به ضد موضوع تبدیل کنیم و برای بهبود این شرایط باید مدارس ما توانمند شوند که این توانمندی کار نظام تعلیم و تربیت است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: عدم تحرک درست در تراز انقلاب و کم توجهی به آموزش و پرورش علی‌‌رغم توجهی که ۱۰ رئیس سابق سازمان پژوهش داشتند باز هم کاستی‌هایی را به بار آورده است که باید با همدلی زمینه تحقق اهداف را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار