تعطیلات آخر هفته فرصتی برای بودن کنار خانواده و تجربه یک فضای فرهنگی است.

دردسرهای طلبه جوان ایرانی در آلمان/ نامیرا روایت‌گر جنایات داعش و خاطرات دختران شهدای مدافع حرم می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی در سال ۱۳۹۴ در کشور‌های آلمان، اسپانیا و ایران فیلمبرداری شده است.

مهران رجبی، جواد عزتی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری و بیتا عطشانی از ایران و الیویا بورکات، ماتیاس متس، کلاتسیدا روبرت و کاترین فولوس از کشور آلمان در فیلم «پارادایس» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تئاتر آخر هفته

«نامیرا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی نام نمایشی است محیطی و حاصل کار گروه کارگاه تئاتر ایران که با مشارکت اداره کل هنر‌های نمایشی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۱ بهمن در پارک دانشجو اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «نامیرا» روایت دختر شهید مدافع حرمی است که به دنبال پیدا کردن پدر خود در عالم رویا به سوریه سفر می‌کند و در این سفر پر رمز و راز خیالی با داعش و جنایت‌های این گروه روبه‌رو می‌شود.

کتاب آخر هفته

تاریخ اسلام سرشار از جلوه‌های قهرمانی و فداکاری زنانی است که در بزنگاه‌های تاریخ، نقش تاریخی خود را به خوبی ایفا کرده‌اند. زنان آزاده‌ای که بر حسب تکلیف الهی خود، با حضور در نهضت عاشورا نقش زرین فداکاری‌های خود را بر تارک نهضت مقدس حسینی ثبت کردند و باعث افتخار شیعه شدند. یکی از این زنان «طوعه» است که میلاد اکبرنژاد نمایشنامه «می‌خواستم ببوسم‌ات باران گرفت» را بر مبنای زندگی او تألیف کرده است.

این نمایشنامه بلند از دستگیری و گفتگوی طوعه و عبیدالله ابن زیاد در دارالعماره کوفه شروع می‌شود و در ادامه به داستان حضور و قیام مسلم در کوفه منتهی می‌شود.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «کمی آن سوتر» به کارگردانی مصطفی علمی فرد، جمعه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

قصه این فیلم درباره ناصر، ساواکی سابق است که تمام این سال‌ها را به صورت مخفیانه زندگی کرده است. او بسته‌های مشکوکی دریافت می‌کند. بسته‌هایی که حاوی تسبیح و عکس خود او در روزگار جوانی است وی پس از کش و قوس‌های فراوان سعی دارد فرستنده بسته‌ها را پیدا کند و در هر بار جستجو به وسیله فلاش بک با یکی از سوژه هایش در دوران پیش از انقلاب و شکنجه ها، جنایاتی که مرتکب شده است به یادش می‌آید و ...

امیرحسین مدرس، محمد کاسبی و جعفر دهقان در فیلم تلویزیونی «کمی آن سوتر» ایفای نقش کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار