فرمانده انتظامی فارس گفت: گسترش فرهنگ جهاد و شهادت شهادت به عنوان یکی از مهمترین تحولات پلیس، پس از انقلاب به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه رویکرد پلیس جامعه محوری همراه با انجام اقدامات ایجابی و پیشگیرانه در سطح جامعه شده است، بیان کرد: امروز سبز پوشان نیروی انتظامی برای کسب رضایت مندی مردم و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه از خود جانفشانی و ایثار نشان می‌دهند که شاهد این ادعا، با تقدیم شهدای نیروی انتظامی در سراسر میهن اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه پاسخگو بودن پلیس در جامعه اسلامی، نیروی انتظامی اقدام به ایجاد دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) کرده، افزود: پلیس از این طریق به صورت مستقیم و چهره به چهره با مردم در ارتباط است و این امکان برای هر شهروند فراهم شده تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با مسئولان نیروی انتظامی در میان بگذارد.

سردارگودرزی تصریح کرد: در حوزه خدمات دهی و مسئولیت پذیری طی ۴۰ سال گذشته تحولات بزرگی در پلیس جمهوری اسلامی ایران، چون راه اندازی سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ رخ داده که مردم می‌توانند به راحت‌ترین شکل ممکن به صورت شبانه روزی با پلیس در ارتباط باشند.

فرمانده انتظامی فارس ایجاد ساختار‌هایی مانند معاونت اجتماعی، پلیس پیشگیری و راه اندازی تشکیلاتی از جمله مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در راستای مردمی کردن امنیت را از دیگر نشانه‌های رویکرد پلیس دانست و ادامه داد: امروز مردم می‌توانند در کنار پلیس برای تولید و حفظ امنیت مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس که در معاونت اجتماعی و مراکز انتظامی از جمله کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در راستای ایجاد عدالت ترمیمی و مصالحه پرونده‌های قضایی راه اندازی شده اند، نمونه‌های بارزی از رویکرد جامعه محوری پلیس هستند که درصد بالایی از مصالحه پرونده‌ها را به خود اختصاص داده اند.

سردارگودرزی با اشاره به راه اندازی پلیس فتا، اظهار کرد: پلیس فتا با تکیه بر دانش و تخصص تهدیدات، آسیب‌های فضای مجازی  را به صورت شبانه روزی رصد کرده و علاوه بر حراست از امنیت مردم با برگزاری کلاس‌های آگاه سازی، سطح آگاهی و دانش مردم را در این حوزه ارتقا می‌دهد.

فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: امروز در حوزه کشف علمی جرم، تحولات چشمگیری در نیروی انتظامی رخ داده و مجهزترین آزمایشگاه‌های تخصصی در سطح ناجا ساخته شده است، که درصد بالایی از کشفیات جرم در نیروی انتظامی به صورت علمی کشف می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح مکنا در مراکز انتظامی گفت: در این راستا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان ویترین ناجا، اقدامات بازسازی مراکز انتظامی در دستور کار ناجا قرار گرفته است.

سردار گودرزی بیان کرد: در استان فارس نیز در بیش از ۳۰۰ پایگاه انتظامی این طرح اجرایی شده است که باعث بالا رفتن آستانه تحمل کارکنان، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/ت

رویکرد پلیس جامعه محور و پیشگیرانه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار