به مناسبت آغاز فعالیت نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان، آیت الله صافی گلپایگانی پیامی را خطاب به برگزار کنندگان وشرکت کنندگان این همایش صادر کرد.

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به نخستین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‎وگوی ادیان در مشهد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله صافی گلپایگانی در بخشی از این پیام گفت: برای جوامع انسانی بخصوص جوامع دینی، هیچ چیزی مانند آشنایی با سیره و مکتب حجّت‌های خداوند متعال و پیشوایان الهی، نمی‌تواند آموزنده و سازنده باشد.

وی در ادامه این پیام افزوده است: از بزرگترین پیشوایان بشر که شئون و عظمت‏‌هاى وی، نه فقط سرتاسر عالم اسلام را، از شرق تا غرب فراگرفته، بلکه قلوب پیروان دیگر ادیان را به این شخصیت ممتاز متوجه کرده است، حضرت امام علی بن موسی الرضا علیهم‌السلام است.

در بخش دیگری از پیام آیت الله صافی گلپایگانی گفت: یکی از ابعاد مهم آن وجود مبارک، علم و دانش الهی ممتاز ایشان است؛ از آن جهت است که آن حضرت، به عالم آل محمد صلی الله علیه و آله ملقب گردیده است؛ علمی و دانشی که دانشمندان ادیان مختلف و فرقه‌های اسلامی را به اعجاب و تحسین وا داشت و باید درباره شخصیت آن حضرت، همایش‌ها برگزار و در مجامع علمی دنیا، کرسی‌های تدریس برپا گردد و در معارفِ آن حجت الهی، کاوش و تحقیق شود تا بشر بتواند راه سعادت و نجات خویش را دریابد.

وی در پایان از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این همایش بزرگ بین المللی، قدردانی و برای همگان از خداوند متعال توفیق کسب معارف نورانی قرآن و اهل بیت را مسالت کرده است.

نخستین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‎وگوی ادیان امروز با حضور میهمانان داخلی و ۲۰۰ میهمان خارجی در مشهد آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام//م. ن


برگزاری همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.