استاندار قزوین گفت: به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ۹۲۶ پروژه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جمع خبرنگاران گفت: در دهه مبارک فجر، ۹۲۶ پروژه با هزار و ۵۷ میلیار تومان هزینه به بهره برداری خواهد رسید و با اجرای آن‌ها هزار و ۸۰۸ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی، زمان اجرای پروژه‌ها را ۹ ماه بیان کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل ٦٨٢ پروژه با اعتبار ٣١٢ میلیارد تومان مربوط به امور زیربنایی و عمرانی، ۱۶۷ پروژه با ۶۶۲ میلیارد تومان هزینه مربوط به امور اقتصادی و ۷۷ پروژه با ۸۳ میلیارد تومان هزینه مربوط به امور فرهنگی است.

استاندار در ادامه با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در استان قزوین گفت: راه‌ها نسبت به سال ۵۷ در استان شش برابر بیشتر شده است.

زاهدی افزود: با افزایش صادرات، زیرساخت‌ها به همان نسبت افزایش یافته است.

به گفته استاندار، امید به زندگی از ٥٤ سال در قبل انقلاب به ٧٥ سال رسیده است.

به گفته وی، ۸۷ درصد از جمعیت روستایی، از نعمت گاز بهره مندند و تعداد روستا‌های صاحب برق از قبل انقلاب از ۷۲ به ۸۳۰ روستا رسیده است.

فرخزاد معاون عمرانی استاندارقزوین هم در این نشست گفت:: امسال اجازه احداث هیچ پروژه جدید داده نمی‌شود و در تلاشیم تا پروژه‌های نیمه تمام با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شود.

فرخزاد با اشاره به وجود ٦٠٠ پروژه نیمه تمام در استان گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها ٢ هزار ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته فرخزاد، استان قزوین سال گذشته رتبه اول واگذاری پروژه‌های نیمه تمام در کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به طرح کمربندی نسیم شمال دو گفت: این طرح ابتدا مسیر بهره برداری خط گاز بود و در حال حاضربا توجه به وجود باغات اجرای آن امکان پذیر نیست.

فرخزاد افزود: همچنین برای اجرای این طرح ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تهیه این مبلغ امکان پذیر نیست.

وی گفت: در برنامه ریزی انجام شده، قرار است تا زیر ساخت‌های نسیم شمال بهسازی شود.

انتهای پیام/ک

نشست خبری استاندار قزوین

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار