المیادین در گزارشی توطئه واشنگتن برای به هم ریختن اوضاع در ونزوئلا و سرنگونی دولت قانونی این کشور را بررسی کرد.

المیادین: آمریکا تمام امکاناتش را برای سرنگونی دولت ونزوئلا به کار گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، آمریکا تمام امکاناتش را برای سرنگونی دولت  ونزوئلا از مداخله سیاسی در امور داخلی این کشور گرفته تا محاصره اقتصادی و حتی مطرح کردن گزینه‌های نظامی به میدان آورده است.

شبکه تلویزیونی المیادین با اعلام این مطلب افزود: به نظر می‌رسد واشنگتن در آستانه ایجاد درگیری خطرناک در سراسر آمریکای لاتین است.

گزارشگر المیادین در گزارشی گفت: یادداشتی که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره اعزام پنج هزار سرباز آمریکایی به کلمبیا، همسایه ونزوئلا نوشته است از مداخله مستقیم و غیرمستقیم واشنگتن پرده برداشته است. منظور از این یادداشت نیز تهدید تلویحی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به جنگ بود.

وی افزود: دولت آمریکا پس از چندین گام سیاسی و اقتصادی از تشدید محاصره گرفته تا تهدید کاراکاس به جنگ، حالا بحران را به سمت بدتر کردن اوضاع سوق می‌دهد به خصوص آنکه خوان گوایدو هم‌پیمان واشنگتن نیز فاش کرد دیدار‌های سرّی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و برخی روسای جمهور در کشور‌های آمریکای لاتین و هم‌پیمان واشنگتن داشته است. در این دیدار‌ها درباره تسلط بر قدرت در کاراکاس گفتگو شده است. همه این‌ها نشان می‌دهد دشمنی آمریکا با ونزوئلا بی‌امان ادامه دارد و واشنگتن باکی ندارد که اوضاع را در ونزوئلا به حد انفجار و انداختن مردم ونزوئلا به جان هم و درگیر کردن آنان با یکدیگر پیش ببرد.

گزارشگر این شبکه تاکید کرد: ایجاد درگیری در ونزوئلا یک خطر واقعی است و موضوع بسیار قابل تأمل آن است که مادورو به مسئولیت ترامپ در قبال هرگونه خشونت احتمالی در ونزوئلا متمرکز شد.

دانیل لاریسان، سردبیر ارشد نشریه امریکن کانسروتیو گفت: آمریکا با ورود به جنگی که نه ضرورت دارد و نه پایانی دارد، خطر می‌کند.

ولادیمیر ترافکن، سردبیر نشریه «آمریکای لاتین» نیز پیش بینی کرد اگر کلمبیا فعالانه در دامن زدن به بحران در اطراف ونزوئلا شرکت کند با خطر جنگ داخلی روبرو خواهد شد.

گزارشگر المیادین گفت: رویکرد واشنگتن به منظور بسترسازی مناسب برای جنگ داخلی در ونزوئلا پس از آنکه روسیه و چین دوباره درباره هرگونه مداخله نظامی در ونزوئلا هشدار دادند و نیز پس از آنکه مسکو اعلام کرد با همه راه‌ها به کاراکاس کمک خواهد کرد، شاید مناسب‌ترین گزینه برای ترامپ نباشد. علاوه بر اینکه هرگونه مداخله مستقیم آمریکا عواقب میدانی بسیار بدی برای آمریکایی‌ها خواهد داشت. باید دید واشنگتن، ونزوئلا و آمریکای لاتین را به کجا سوق خواهد داد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
جواب تمام این کارها یک کلام است وحدت و اتحاد ملت و دولت قانونی ونزوئلا در درجه اول و در درجه دوم تشکیل محور مقاومتی در حوزه آمریکای لاتین برهبری سران انقلابی این منطقه مشابه محورمقاومت در آسیای غربی و منطقه خاورمیانه که در این بین نقش روسیه - چین و....با داشتن کوله باری از تجربیات حاصل از سوریه - عراق - لبنان - یمن .....میتواند برای آمریکای لاتین قابل الگوبرداری باشد تا راه هوگو چاوز - نلسون ماندلا - فیدل کاستروی فقید....ادامه داشته باشد و مبارزه علیه ظلم و ستم و غارت ثروتهای طبیعی و معادن طلا و الماس این حوزه زنده و پویا شود....
آخرین اخبار