استاندار هرمزگان از بهره برداری هزارو یک طرح عمرانی در دهه فجر انقلابی اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: هزار و یک طرح عمرانی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

وی هزینه اجرای این طرح‌ها را بیش از سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: بیشترین طرح‌ها در بخش مسکن و عمران با ۳۳۳ طرح، حوزه بهداشت و درمان با ۱۴۲ پروژه، بخش انرژی با ۹۷ پروژه، بخش کشاورزی۹۳ و بخش آموزش و پروش با ۶۵ پروژه است.

همتی افزود:همچنین در بخش صنعت و معدن ۴۷پروژه، ارتباطات و فناوری ۲۶ پروژه، حوزه رفاه و تامین اجتماعی۱۵ پروژه، بخش تربیت بدنی ۴۰ پروژه، منابع آب ۵ پروژه، حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری ۲۱پروژه، توسعه فضا‌های فرهنگی ۶ پروژه و محیط زیست ۲ طرح برای افتتاح خواهیم داشت.

وی گفت: در شهرستان‌های بندرعباس ۲۳۳ پروژه، میناب ۱۷۹پروژه، قشم ۵۴پروژه، پارسیان ۴۰ پروژه بندرلنگه۷۷پروژه، بستک ۹۳پروژه، رودان ۳۸ پروژه، جاسک۵۷پروژه، سیریک۴۴پروژه و بندرخمیر ۴۰ پروژه، افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: اوایل اسفند با حضور رییس جمهور، بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و افتتاح یک پروژه از نیروی دریایی ارتش  را هم خواهیم داشت.

فریدون همتی با اشاره به افزایش صادرات و کاهش واردات در بخش گمرک استان افزود: تحریم‌ها یکی از دلایل کاهش واردات است که این نوعی فرصت محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری فراوان استان گفت: توسعه بازار‌های صنایع دستی، خانه‌های بوم گردی و ساخت و توسعه مکان‌های گردشگری، سبب ایجاد اشتغال پایدار و جذب گردشگران خارجی و ارز آوری می‌شود.

همتی افزود:استفاده مناسب  از ظرفیت های دریایی در بخش گردشگری و صیادی نیز یکی از مسائل موثر در توسعه اقتصاد استان است که استانداری به آن توجه ویژه دارد.

وی گفت: با هدف توسعه بخش پرورش ماهی در دریا و میگوی پرورشی از سرمایه گذاران دراین بخش  حمایت ویژه می شود.

انتهای پیام/ر

لزوم توسعه بخش گردشگری در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.