رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دولت می‎تواند ۵ درصد از مجموع اعتبارات کشور را به حوزه‌های پیشگیری و مقابله با حوادث اختصاص دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل نجار ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستای ناصروند خرم‌آباد و آسیب‎های وارده در جریان سیل اخیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت به طور کلی می‌تواند ۵ درصد از اعتبارات کشور شامل ۳ درصد در حوزه پیشگیری و ۲ درصد دیگر در حوزه مقابله با حوادث را اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‎های ناشی از وقوع سیل بسیار سنگین است، عنوان کرد: دولت نیز هم اکنون با مشکلات مالی زیادی روبرو است، اما در نهایت می‎کوشد کمک مورد نیاز به مناطق آسیب‎دیده از حوادث را اختصاص دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: سال گذشته و در جریان وقوع زمین‌لرزه مهیب در کرمانشاه خسارات سنگینی را متحمل شدیم، علاوه بر آن در مناطقی دیگر از کشور سیلاب، خشکسالی و مشکلات آب شرب مزید بر علت شده و اعتبارات زیادی برای آن‌ها هزینه شده است.

نجار ادامه داد: لرستان توسط مدیریت بحران کشور دیده شده و البته بیش از حد به این استان مساعدت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی دولت ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی برای لرستان مصوب شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در جریان سفر به شهرستان پل‌دختر نیز اعتبار یک میلیارد تومانی برای انجام اقدامات فوری اختصاص داده بودیم که پرداخت شده است.

انتهای پیام/پ

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.