رئیس جمهور افغانستان از روند کنونی صلح با طالبان به شتد انتقاد کرد.

صلح پشت دروازه های بسته توسط یک اقلیت کوچک به نتیجه نمی رسدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز (چهارشنبه ۱۰ دلو/ بهمن) در یک نشست بزرگ در خیمه لویه جرگه در کابل تاکید کرد که صلح پشت دروازه های بسته توسط یک اقلیت کوچک به نتیجه نمی رسد.

رئیس جمهور افغانستان با انتقاد تند از روند گفتگوهای صلح به رهبری زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان افزود: ما صلح گذرا نمی خواهیم بلکه صلح پایدار می‌خواهیم.

به نظر می رسد اختلافات بین دولت افغانستان و نماینده آمریکا بر سر نحوه مذاکرات صلح با گروه طالبان به صورت بی سابقه ای افزایش یافته است. اشرف غنی دو روز پیش پس از دیدار با خلیلزاد در مورد نتایج نشست قطر نیز در پیامی به مردم افغانستان گفت: «ما صلح با تدبیر می‌خواهیم و نباید تجربه داکتر نجیب الله دوباره تکرار شود؛ ما از تجربه داکتر نجیب الله آگاهی کامل داریم؛ ما همه می‌دانیم که او چگونه فریب داده شد، سازمان ملل به وی تضمین تامین صلح را داد اما متاسفانه به فاجعه انجامید.»

اشرف غنی در نشست امروز تاکید کرد که کلید جنگ در اسلام آباد، کویته و راولپندی است نه در افغانستان.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که نهاد‌های بین المللی در بخش صلح تجربه موفقی ندارند. اشرف غنی همچنین بر اصلاحات گسترده در روند انتخابات تاکید کرد و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده خواست که طرح های صلح خود را با مردم افغانستان شریک سازند.

وی ابراز داشت: در کمیسیون های انتخاباتی اصلاحات گسترده وارد می‌شود و قانون تعدیل می گردد؛ رای گیری در انتخابات آینده ریاست جمهوری به صورت بایومتریک خواهد بود.

وی تاکید کرد که می خواهد نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری به صورت شفاف طی دو روز به مردم افغانستان اعلام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.