سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه کتاب در بوشهرمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین افتتاحیه نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: ٣٢٣ ناشر استانی و کشوری در ١٦۱ غرفه نمایشگاه تازه‌ترین کتاب‌ها را به دوستداران یار مهربان عرضه می‌کنند.

فاطمه کرمپور افزود: از ناشران خواسته شده که کتاب‌های پنج سال اخیر خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ٥٨ هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف با ٣٠ درصد تخفیف عرضه می‌شود که ٢٠ درصد با خرید بن کتاب و بقیه از سوی ناشران ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: مبلغ ٧۰٠ میلیون ریال بن برای ارائه به مردم در نظر گرفته شده و مراجعه کنندگان باید بن کتاب را در باجه بانک مستقر در نمایشگاه تهیه کنند.

کرمپور افزود: بن کارت کتاب‌هایی که خریداری شده و در ایام برگزاری نمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفته تا دو هفته بعد از پایان نمایشگاه در برخی کتاب فروشی‌های بوشهر معتبر است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب بوشهر گفت: با وجود تحولات فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی و جهانی همچنان کتاب جایگاه خود را حفظ کرده و شاهد استفاده خوب مردم از آن هستیم.

سید ضیا هاشمی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای امسال تاکنون ٢٤ نمایشگاه کتاب در کشور برگزار کرده و تا پایان سال چهار نمایشگاه دیگر برپا می‌شود.

وی بیان کرد: هفت هزار و ٥٦٥ ناشر در این ٢٤ نمایشگاه یک میلیون و ٥١٠ هزار عنوان کتاب عرضه کرده‌اند و میزان فروش این نمایشگاه‌ها تاکنون ٤٣٦ میلیارد و ٧٠٠ میلیون ریال گزارش شده است.

سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب از ١٠ تا ١٥ بهمن از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

انتهای پیام/ک

حضور بیش از ۳۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.