معاون پارلمانی رئیس جمهوری به همراه استاندار کردستان وجمعی از مسئولین استان از ناحیه منفصل شهری «نایسر» در سنندج بازدید کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسینعلی امیری روز پنجشنبه در بازدید از ناحیه منفصل شهری «نایسر» در سنندج گفت: آقای رئیس جمهور من را به عنوان یک فرد کُرد زبان به کردستان فرستادند تا مشکلات را از نزدیک بررسی و گزارش لازم را خدمت ایشان اعلام کنم.

وی افزود: باید هر چه زودتر تکلیف اسناد اراضی و املاک این ناحیه و صدور سند برای آن‌ها اقدام شود، زیرا نبود این اسناد مشکلات حقوقی و اجتماعی زیادی بدنبال دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خطاب به مسئولان اجرایی استان کردستان گفت: نباید تمام توان و انرژی خود را صرف بازسازی و عمران نواحی منفصل شهری کرد بلکه اصل و اساس هر کار و اقدامی را مسائل حقوقی تشکیل داده و باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشید.

وی با بیان اینکه کار‌های اساسی عمرانی خوبی در نایسر سنندج در دست اجراست هر چند نیاز‌های مردم زیاد است، افزود: استانداری کردستان در ۲ سال گذشته برنامه‌های خوبی در این ناحیه اجرا و عملیاتی کرده است.

امیری ادامه داد: مردم به عنوان ساکنان این منطقه باید خود نیز در بازسازی و بهسازی محل زندگی خود مشارکت کنند تا کار‌ها زودتر و بهتر به نتیجه برسد.

وی همچنین یادآور شد: که خدمات دولت در نواحی منفصل شهری سنندج از جمله نایسر در حوزه‌های درمان، آموزش، ورزش، فضای سبز و بهسازی معابر متمرکز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این بازدید با اشاره به اینکه نایسر حدود ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: از دو سال پیش اجرای پنج طرح شاخص و ویژه در این ناحیه آغاز شده است که یکی از این پروژه‌ها مجتمع فرهنگی، هنری و ورزشی است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرام ملکی گفت: آموزش و اشتغال مهمترین مباحث و مسایل در نواحی منفصل شهری بویژه نایسر است.

وی گفت: چند سازمان مردم نهاد برای توانمندسازی اقتصادی و آموزش در ناحیه منفصل شهری نایسر ما را یاری می‌کنند.

دیدار با خانواده شهدا، امام جمعه پیشین سنندج، نخبگان، برگزیدگان استان و حضور در جشن انقلاب از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون پارلمانی رئیس جمهوری به کردستان است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.