جهاد کشاورزی فارس به کشاورزان جنوب استان برای حمله ملخ‌های صحرایی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: ملخ‌های (صحرایی) دریایی یک گروه از ملخ‌های پرنده و جزء مضرترین انواع این گونه هستند.

وی با بیان اینکه این ملخ‌ها بومی ایران نیستند و از صحرای عربستان حرکت کرده و وارد استان‌های جنوبی شده اند، افزود: این ملخ‌ها از تمامی گیاهان مثمر و غیرمثمر تغذیه و خسارت زیادی به کشاورزان و منابع طبیعی وارد می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه این ملخ‌ها در مزارع و باغات استان هرمزگان مشاهده شده و احتمال اینکه از آنجا به استان فارس ورود کنند وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس از کشاورزان شهرستان‌های لامرد، مهر، زرین دشت، لارستان، داراب، خنج و گراش خواست به محض دیدن این نوع ملخ‌ها که ۵ تا ۸ سانتی متر طول دارند به نزدیکترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند تا با استفاده از سم پاش‌ها اقدام به نابودی این آفت شود.

شهرستان مُهر در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
انتهای پیام/م

حمله ملخ‌های صحرایی به مزارع کشاورزی مُهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد احمدی نیا
۰۹:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من یکی از راحت ترین کار این است که هر کس تا حد توان مکنده های قوی در اختیار داشته باشد و آن مکنده گونی بزرگی داشته باشد
مکنده را جلوی ملخ ها می گیریم و تا ملخ ها را بمکد و درون گونی ریخته شود
مزایای این کار این است که تا حد امکان از شر آنها راحت می شویم و هم اینکه می توانیم آنها را به کشورهای آسیای شرق از جمله چین بفروشیم
آخرین اخبار