حمیدرضا عزیزالدین گفت: تعداد ۸ پروژه راهبردی در راستای توسعه استان سمنان شامل توسعه یک هزار هکتار گلخانه، زیرساخت‌های معدنی، توسعه انرژی‌های نو در دستور کار واقع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عزیزالدین معاون سازمان برنامه‌وبودجه استان سمنان در کمیته برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی شاهرود با اشاره به اینکه ۳۳پروژه اصلی برای ستاد اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی‌شده است،گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی هشت اولویت تعیین‌شده است همچنین هر شهرستان مکلف است که دو پروژه مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأثیرگذار را به ستاد برنامه‌ریزی معرفی کند.

وی افزود: اولویت ۸ پروژه راهبردی در راستای توسعه استان سمنان شامل توسعه یک هزار هکتار گلخانه، زیرساخت‌های معدنی، توسعه انرژی‌های نو در دستور کار واقع شد و برای تحقق آن هرکدام از دستگاه‌های اجرایی متولی اصلی کار است،که این دلیل بر عدم حضور سایر دستگاه‌ها نیست ، هرکدام از دستگاه‌های اجرایی می‌بایست تا پایان بهمن‌ماه امسال برنامه‌های عملیاتی خود را برای تصویب شورای کمیته برنامه‌ریزی معین و معرفی کند که برنامه کاری از سال ۹۸ شروع می‌شود.امسال از ۸۷روستای شاهرود ۲۴روستا در بحث ستاد اقتصاد مقاومتی تحت پوشش طرح‌ها قرارگرفته‌اند.

معاون سازمان برنامه‌وبودجه استان سمنان اظهار داشت: کارگروه‌های مختلفی در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستندکه تهیه برش آمایش سرزمین، تهیه طرح فاضلاب تا افق ۱۴۰۴، گذر از بحران آب شرب، ایجاد آب شرب روستای ابر، انجام مطالعات زیرساخت پتاس طرود و ایجاد مراکز فروش صنایع‌دستی از پروژه‌های استانی تعریف‌شده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان است.

وی تصریح کرد: محور‌های راهبرد توسعه‌ای استان سمنان از سال ۹۸ تعیین‌شده است و با توجه به شناخت کارشناسان از شرایط استان و برنامه‌هایی که در اسناد بالادستی سند توسعه شهرستان و آمایش سرزمین و تأکید استاندار بر اجرای هماهنگ برنامه‌ها کسب شد در چند اولویت به توافق رسیدیم.

حمیدرضا عزیزالدین ابراز داشت: پیگیری انتقال آب شرب، توسعه صنایع تبدیلی، سمنان مقصد گردشگری، جلب مشارکت از طریق بنیاد‌های خاص در این اولویت‌ها گنجانده‌شده است لذا بر این اساس تأمین مالی بر اساس روش‌های پیش رو در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان با مشخص شدن اهداف کلی می‌بایست سهم هر شهرستان در سطح استان مشخص شود، خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از منابع مالی این پروژه‌ها از بازار سرمایه، بورس، سرمایه گذاری غیر دولتی، بخش خصوصی و خیران مدرسه ساز تامین و فکر و خوراک اصلی از سوی فرمانداران به سازمان برنامه ارائه شود.

انتهای پیام / م

۳۳پروژه اقتصاد مقاومتی در استان سمنان پیش‌بینی‌شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.