مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کُردستان گفت: ایران با ۲.۵ برابر مصرف استاندارد جهانی و ۴ برابر کشور‌های پیشرفته جزو کشور‌های پُرمصرف انرژی برق در دنیا محسوب می‌شود.

  هیوا لهونیان امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: شرکت توزیع برق کُردستان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، ۴۲۵ دستگاه پست را با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسانده و ۱۸۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف را با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث کرده است.

وی افزود:در ایام دهه مبارک فجر، ۴۶ پروژه در نقاط مختلف استان با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد تومان توسط این شرکت به بهره برداری خواهد رسید. 

وی با اشاره به تلفات پایین این شرکت در کشور، افزود: کُردستان با ۹ درصد تلفات، جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

لهونیان افزود: تا پایان سال ۹۸ همه خدمات شرکت توزیع برق کُردستان الکترونیکی می‌شود و در ابتدای همین سال نیز دستگاه‌ها و پست‌های این شرکت در تمام نقاط کُردستان به سیستم (جی آی اس) مجهز می‌شود تا مشکلات و قطعی‌های احتمالی را با سرعت هرچه بیشتر رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کُردستان در پایان مصرف برق در کشور را ۵۸ هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: ۲۰ هزار از این رقم مربوط به مصارف خانگی است که ایران با ۲.۵ برابر مصرف استاندارد جهانی و ۴ برابر کشور‌های پیشرفته جزو کشور‌های پُرمصرف انرژی برق در دنیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

بهره برداری از ۴۶ پروژه در نقاط مختلف استان کردستان

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.