رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: هرمزگان در شمار استان‌های پاک و سالم از نظر نظام اداری و اجرای قوانین و مقرارات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در یازدهمین نشست شورای اداری هرمزگان گفت: رویکرد دیوان محاسبات به خدمت گرفتن نظارت برای کمک به توسعه کشور و توسعه استان‌ها است.

وی افزود: در این نشست راهبرد دیوان که نظارت حمایتی، پیشگیرانه و مشاوره‌ای است برای مدیران استان تشریح شد.

آذر افزود: دستگاه‌های نظارتی باید با دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند تا قدرت تصمیم گیری از مدیران گرفته نشود.

رئیس دیوان محاسبات کشورافزود: می‌توان با توجه به انعطافی که قانون دارد راهکار‌هایی مطرح کرد که تصمیمات دستگاه‌ها برای حل مشکلات تبعات قانونی نداشته باشد.

آذر گفت: رفاه جامعه و توسعه استان‌ها مصلحت اصلی است و تعارض‌های قانونی باید با تصویب قوانینی در ستاد مقابله با تحریم و یا شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا حل شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: وی درباره حقوق‌های نجومی گفت: از صد هزار مدیر بررسی شده، فقط ۳۹۸ مورد حقوق نامتعارف داشتند که اصلاح شد.

آذر افزود: لزوم مصرف اعتبارات عمرانی در زمان مناسب بویژه در دانشگاهها، کارشناسی درست و مناسب انبار در مزایده فروش کالاها، پیشگیری از زمین خواری و دریاخواری، از مواردی است که باید مدیران استان رعایت کنند.

لزوم مصرف درآمد‌های مالیات ارزش افزوده ویژه روستا‌ها در طرح‌های عمرانی روستاها، استفاده از سامانه‌های الکترونیکی دیوان محاسبات، شناسایی و سنددار کردن اموال دولتی، بیمه کردن اموال دولتی و رعایت نظام بودجه ریزی نیز از دیگر توصیه‌های رئیس دیوان محاسبات به مدیران دستگاه‌های اجرایی هرمزگان بود.

محمد آشوری نماینده رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان یکی از مواردی که دیوان محاسبات به خوبی بررسی کرد واگذاری شرکت آلومنیوم المهدی در هرمزگان بود و مشخص شد مسیر مناسبی نبوده است.

آشوری همچنین با انتقاد از شرکت‌های فعال در هرمزگان که مالیات خود را در استانی دیگر پرداخت میکنند گفت: شرکت نفت فلات قاره در جزیره لاوان فعالیت می‌کند، اما مالیات را در استان بوشهر پرداخت می‌کند.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای هرمزگان مانند؛ وجود دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۴ جزیره، ۱۱ فرودگاه، دو منطقه آزاد و پنج منطقه ویژه و وجود بندر شهید رجایی گفت: سالانه دو نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و دویست و ۸۰ هزار تن محصولات شیلاتی نیز در استان صید و تولید می‌شود.

فریدون همتی افزود: در برخی موارد مانند توسعه بخش شیلات و واگذاری زمین برای مزارع پرورش میگو سرمایه گذاران بخش خصوصی با مشکل واگذاری زمین مواجه هستند که محدودیت‌های قانونی و نظارتی وجود دارد.

وی گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم باید اختیارات و انعطاف بیشتری به مدیران داد تا با تصمیم گیری‌های به موقع، توسعه و رشد کشور متوقف نشود.

استاندار هرمزگان همچینین با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه فجر از مدیران خواست با فراهم آوردن زمینه‌ها برگزاری پرشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور فعال نیز در نمایشگاه دستاورد‌های دستگاه‌ها با اطلاع رسانی دستاورد‌های نظام، مردم را به آینده امیدوار کنند.

انتهای پیام/ب

صحبت های  رئیس دیوان محاسبات کشور  در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.