نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفر به هند در ماه میلادی جاری و امضای قرارداد‌های تسلیحاتی به ارزش ۳/۵ میلیارد دلار خبر داد.

تلاش نتانیاهو برای امضای قرارداد تسلیحاتی ۳.۵ میلیارد دلاری با هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد در هفته دوم ماه میلادی جاری به هند سفر کند و ضمن دیدار با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، چندین قرارداد فروش سلاح که ارزش آن بیش از ۳/۵ میلیارد دلار آمریکاست به امضا برساند.

منابع آگاه سیاسی در تل آویو اعلام کردند این قرارداد‌ها شامل فروش دو هواپیمای جاسوسی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار، موشک‌های ضد خودروی‌های زرهی از نوع اسپایک و رافائل به ارزش نیم میلیارد دلار، انواع توپ‌های جنگی به ارزش ۱/۷ میلیارد دلار و رادار‌هایی به ارزش ۶۴۰ میلیون دلار  است.

همچنین به گفته این منابع، اسرائیل به دنبال فروش دو نوع پهپاد ساخت این رژیم به نام‌های «هارون و هاروپ» به هند است که تاکنون دو طرف بر سر تعداد این پهپاد‌ها به توافق نرسیده‌اند لذا ارزش نهایی این قرارداد مشخص نشده است.

تماس‌هایی تلفنی میان دفاتر این دو نخست‌وزیر برای توافق و هماهنگی درباره جزئیات این سفر صورت گرفته است و در هفته‌های گذشته نیز مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی و برخی مسئولان این رژیم با هدف زمینه سازی برای سفر نتانیاهو و امضای قرارداد‌های امنیتی به هند سفر کرده‌اند.

به گفته این منابع اسرائیلی، اجرای این قرارداد‌های تسلیحاتی به دلیل مبلغ بالای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برخی مخالفان نتانیاهو هدف اصلی از امضا و اجرای این قرارداد‌ها را تقویت جایگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات آتی این رژیم دانسته‌اند.

هند و رژیم صهیونیستی تنها در سال ۱۹۹۲ روابط دیپلماتیک داشته‌اند و از سال ۱۹۹۹ روابط نظامی خود را در چارچوب مبارزه با تروریسم آغاز کرده و تاکنون چندین قرارداد تسلیحاتی چندین میلیارد دلاری با یکدیگر به امضا رسانده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار