مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اجرای ۱۱ هزار و ۸۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین قبادی‌بصیر مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۴۱۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کرمانشاه گفت : اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) حول سه عمده است؛ در حوزه آموزش در طول چندسال گذشته با همکاری سازمان‌های جهادکشاوزی، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی ۱۵ هزار و ۳۲۱ نفر آموزش و توانمندسازی داشته‌ایم، علاوه بر آموزش دهکده اقتصاد مقاومتی نیز ۱۶ واحد فعال دارد و بیش از ۵۰ نفر اشتغال مستقیم داشته است.

وی اعطای تسهیلات را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان در حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت : در سال جاری سقف اعطای تسهیلات ما ۱۵ میلیون تومان است و با رصدی که داشته‌ایم بیش از ۸۰ درصد این تسهیلات به شکل درستی هزینه شده است.

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه، به ۴۰۲۲ نفر تاکنون تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که کل تسهیلات اعطایی بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان بوده است.

قبادی‌بصیر با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی بسیاری اجرا شده است که بیشتر در حوزه محرومیت زدایی و مناطق محروم بوده است، افزود: بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۳۹ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی که دستگاه‌های دولتی و موسسات خیریه هم در آن مشارکت داشته‌اند اجرا شده و نیمی از آنرا از منابع قرارگاه محرومیت زدایی و نیمی دیگر را از منابع استانی تامین شده است.

وی بیان داشت: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بالغ بر ۲۳ پروژه را با همکاری جهادکشاورزی و منابع طبیعی اجرا کردیم که اعتبارات آن از محل دستگاه‌های دولتی تامین شده و بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: بالغ بر ۴۱۹۳ گروه جهادی از سال ۹۳ تا سال ۹۷ در سطح استان چه گروه‌های جهادی داخل استان و چه گروه‌های جهادی که مهمان بوده اند فعالیت داشته اند که ۴۱ هزار و ۲۷۷ نفر در آن حضور داشته اند.

قبادی‌بصیر به اقدامات حوزه درمان اشاره کرد و اعزام تیم‌های پزشکی ویزیت رایگان، جراحی و بستری رایگان، برپایی بیمارستان صحرایی، آموزش پیشگیری از اعتیاد، خدمات مامایی، توزیع بسته‌های بهداشتی و توزیع داروی رایگان را از اقدامات این حوزه عنوان کرد و افزود: جمعا بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان در این مدت اقلام دارویی توزیع شده است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از این خدمات سلامت و بهداشت و درمان گروه‌های جهادی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) بهره‌مند شده اند.

وی به خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۱۴ هزار بسیجی و جهادگر در منطقه حاضر شدند و به مردم منطقه ارائه خدمات دادند؛ بیش از ۲۷۸۰ کامیون کمک‌های مردمی توسط این سپاه‌های استانی هدایت و در منطقه توزیع کردند، ۷۹۳ هزار لیتر توزیع مواد سوختی را در منطقه داشته ایم و روزانه ۳۰ هزار پرس غذا پخت می‌شد و در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

این مسئول ایجاد ۱۵بیمارستان صحرایی در منطقه و اعزام ۱۵۳تیم پزشکی و تخصصی در منطقه، توزیع دارو و اقلام پزشکی رایگان به ارزش ۱۲ میلیارد ریال بوده است، اعزام ۱۶ تیم دامپزشکی جهادی به ۹۲ روستا و معاینه ۳۵ هزار ۴۶۰ راس دام سبک و سنگین، اعزام ۱۲ تیم مهندس کشاورزی، تهیه و توزیع ۵۰۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان، سرکشی از ۸۳۲ خانواده شهدا و ایثارگران، سرکشی از ۸۲۲۲ خانواده آسیب دیده، تهیه ۳۸۷ کانکس مردمی برای خانه بهداشت، آوار برداری از ۲۰۳۸ باب منزل مسکونی، کمک به ساخت ۷۷۵ واحد منازل تخریب شده در زلزله که ۳۲۴ واحد مربوط به مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و افراد نیازمند بوده را از دیگر خدمات عنوان کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) حول سه عمده است

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.