تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر تسهیلات رونق تولید که از دو سال گذشته تاکنون پرداخت شده، امسال ۷۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیز به واحد‌های تولیدی استان تزریق شد.

وی افزود: تاکنون بیش از  ۵۲۷ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۲ هزار نفر در استان صادر شده است.

شهرکی اظهار کرد: در حوزه فرآوری مواد معدنی نیز فرآوری ذغال، سیلیس، بنتونیت، مس و طلا را آغاز کردیم و طرح توسعه آن در اولویت ما است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین بیان کرد:  تا پایان دهه فجر ۱۵ طرح صنعتی و معدنی با اشتغال ۵۰۰ نفر و اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: درر حوزه معدن نیز ۵۷۴ پروانه بهره برداری معدنی با ۱۴ میلیارد تن استخراج اسمی داریم که در نقاط مختلف استان در حال اکتشاف است و اکتشاف‌ها در نوار مرز نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

شهرکی  گفت: در طول چهل سال گذشته بیش از ۵۷۰ پروانه معدنی با ذخیره ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن شناسایی شده است و ۴۲ هزار میلیارد تومان با اشتغال ۸۰ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت  استان سرمایه گذاری شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به طرح‌های تنظیم بازاربیان کرد: از ابتدای سال در توزیع اقلام اساسی بیش از هزار و ۷۰۰ تن برنج، هزار تن شکر، گوشت منجمد قرمز ۵۵۰ تن، مرغ هزار و ۱۰۰ تن، گوشت گوساله ۵۶۰ تن و بیش از ۴۳۰ تن مرغ گرم در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توزیع گوشت گوساله و برنج محدودیتی نداریم افزود: در روز‌های آتی توزیع گوشت منجمد را ادامه خواهیم داد و به دنبال گوشت سرد هستیم که از طریق واردات دام از مرز‌های خودمان انجام دهیم.

شهرکی همچنین از واگذاری کار اکتشاف ۷۰ محدوده معدنی در استان خبر داد افزود: ۹۰ درصد منیزیت، خاک صنعتی (بنتونیت)، ۲۰ تن طلا و دو پروژه ساخت کارخانه طلا و ذغال سنگ را در خراسان جنوبی داریم که در نوع خود در کشور بی نظیر هستند.

انتهای پیام / ط آ

واگذاری کار اکتشاف ۷۰ محدوده معدنی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.