رئیس کمیته اسرای یمنی گفت: امارات تاکنون هیچ تعامل مثبتی در قبال توافقنامه اسرا نشان نداده است و ما منتظر دور بعدی مذاکرات در این خصوص هستیم.

رئیس کمیته اسرای یمنی: امارات تاکنون درباره توافقنامه تبادل اسرا تعامل مثبتی نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المسیره، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته اسرای یمنی، در گفتگو با روزنامه الثوره گفت: به ما اعلام شده که اردن با میزبانی دور جدید مذاکرات درباره تبادل اسرا موافقت کرده است. در میان اسرای سعودی شماری از افسران عالی رتبه نیز حضور دارند. ما در زمان و مکان مناسب همه جزئیات مربوط به اسرای سعودی و اماراتی را شرح خواهیم داد.

او افزود: امروز شنبه، زمان تحویل پاسخ‌ها به ملاحظات هر یک از طرفین و آخرین مرحله از مراحل ساز و کار اجرایی توافققنامه اسرا است. ما منتظر ارائه پاسخ‌های طرف مقابل به ملاحظات خود هستیم و امروز شنبه پاسخ خود را نیز به طرف مقابل ارائه خواهیم داد. کمیته پیگیری پیکر‌های شهدا امروز از صنعا به سمت مسقط، پایتخت عمان، حرکت کرده است و امیدواریم این کمیته بتواند دیدار‌هایی با طرف مقابل انجام دهد.

المرتضی تصریح کرد: امارات تاکنون هیچ تعامل مثبتی در قبال توافقنامه اسرا نشان نداده است و ما منتظر دور بعدی مذاکرات هستیم تا میزان آمادگی این کشور را برای تعامل با پرونده اسرا بسنجیم. اختلافات امارات با مزدوران یمنی اش هیچ ارتباطی به ما ندارد، بلکه موضوع مهم برای ما اجرای کامل توافقنامه سوئد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار