ماشین نمادین تالاب‌های رامسر که قدمت ۱۰۰ ساله دارد بازسازی شده و دور دنیا پرچم رامسر را می‌گرداند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، افخمی مجری طرح ماشین رامسر گفت:این ماشین با نماد‌ها و پرچم رامسر سفرش را بزودی از رامسر آغاز می‌کند و پس از گردش در ترکیه و جنوب اروپا به دفتر نمایندگی کنوانسیون تالاب‌ها در ژنو خواهد رفت.

افخمی گفت:: این ماشین پس از گردش در شمال دریای خزر به سمت کره جنوبی و مقر اصلی این کنوانسیون جهانی خواه رفت تا نام رامسر را در سراسر دنیا به اهتزاز در آورد.

وی افزود: این ماشین ۳ سرنشین شامل یک فیلمبردار و دو محقق به همراه دارد تا حرکتی جهانی برای نام رامسر و کنوانسیون رامسر باشد.

ابراهیمی مدیرکل محیط زیست استان مازندران نیز در همایش ۴۸ مین سالروز کنوانسیون جهانی تالاب‌ها با بیان اینکه برای برگزاری برنامه جهانی پنجاه سالگی باید از همین حالا برنامه ریزی شود، گفت:رامسر اولین زادگاه کنوانسیون تالاب‌ها است که در سال اول ۱۸ کشور وحالا ۱۶۹ کشور با ۲۲۹۰ تالاب در دنیا عضو این معاهده هستند.

آزاد فرماندار رامسر نیز با انتقاد از ارتباط کم مرکز منطقه‌ای کنوانسیون تالاب‌ها با سمن‌ها گفت:: کنوانسیون جهانی تالاب‌ها فقط مختص رامسر نیست بلکه یک ظرفیت برای کشور محسوب می‌شود و باید نگاهی ملی و بین المللی به این معاهده داشت.

وی بر لزوم احیا تالاب‌ها و ایجاد تالاب‌های مصنوعی در نقاط مختلف کشور تاکید کرد و گفت:: ایجاد تالابی مصنوعی در مرکز این کنوانسیون بین الملی شهرستان رامسر ضروری است.

انتهای پیام/ک


معرفی رامسر برای همه جهان

برچسب ها: محیط زیست ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار