معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

صنعت فضایی محصول مرکب دانش تمام بشر است/ شاهد برکات بسیار حوزه فضایی در کشور هستیم

جهانگرد گفت: در حوزه فضایی دستاورد‌هایی مختلف در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوجود آمده و شاهد برکات دانش ملی هستیم.

صنعت فضایی محصول مرکب دانش تمام بشر است/  شاهد برکات بسیار حوزه فضایی در کشور هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرت الله جهانگرد معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز فناوری فضایی که در وزارت ارتباطات در حال برگزاری است با بیان اینکه صنعت فضایی محصول مرکب دانش تمام بشر است، اظهار کرد: در حوزه فضایی تمام متخصصان با یکدیگر همکاری می‌کنند و پس از آنکه ماهواره‌ها در مدار قرار می‌گیرد اقتصادی بزرگتر را برای کشور بوجود خواهند آورد.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات با اشاره به اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: اکنون دولت‌ها به سمت حرکت به سوی این اقتصاد هستند و تغیر نوع نگاه ما به صنعت و خدمات فضا پایه از جمله مهمترین اقداماتی است که انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستاورد‌هایی که از سطح ماهواره برای حوزه اقتصادی حاصل می‌شود بسیار زیاد است، اظهار کرد: دستاورد‌هایی مختلف در حوزه فرهنگی و سیاسی و اقتصادی در حوزه فضایی بوجود آمده است و اکنون در عرصه ملی موفقیت‌های خوبی را مشاهده می‌کنیم.

جهانگرد ادامه داد: حوزه فضایی جنبه‌های مختلف و محیط زیست و کشاورزی را در بر می‌گیرد و همه ما شاهد برکات دانش ملی هستیم، اما باید هماهنگی ملی درخصوص بهره برداری ملی این حوزه داشته باشیم و اطلاعات ماهواره‌ای به عنوان منبعی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان باشد تا با جلب دانش و بخش خصوصی آثار مثبت داده‌های فضایی را شاهد باشیم.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه آینده جهان بر پایه ارتباطات است، گفت: آینده جهان در یک بستر فضایی خواهد بود و امیدوارم با هماهنگی ملی به موفقت‌های خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات جهانگرد در مراسم روز فناوری فضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار